|
|
کدخبر: ۱۵۰۲۹۷

با توجه به آغاز نیمه دوم سفرهای نوروزی، توصیه شد

خبرگزاری تسنیم: معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام تلفن ۱۴۹۰ برای دریافت گزارش تخلفات بهداشتی با توجه به آغاز نیمه دوم سفرهای نوروزی گفت: از قرار دادن بطریهای پلاستیکی آب در فریزر و جایخی به منظور یخ زدن و استفاده در سفر پرهیز شود.

به گزارش گروه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید رضا غلامی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با توجه به آغاز دور جدید سفرهای نوروزی، توصیه هایی را به هموطنان ارائه کرد.

غلامی تاکید کرد: مواد غذایی پخته شده در سفر باید در کمتر از دو ساعت مصرف شود. به هنگام استفاده از غذا | های کنسرو شده باید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، مجوزهای قانونی وزارت بهداشت درج شده بر روی قوطی توجه کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه از قرار دادن بطری های پلاستیکی آب در فریزر و جایخی به منظور یخ زدن و استفاده از آن در طول سفر، به دلیل انتقال مولکول های تشکیل دهنده بطری به درون آب خودداری کنند.

وی بر ضرورت استفاده از آب های آشامیدنی سالم تاکید کرد و گفت: در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، می توان آب چشمه سالم یا آب شیرهایی که اطمینان در سالم و بهداشتی بودن آن نیست را قبل از استفاده جوشاند و بعد مصرف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، غلامی همچنین متذکر شد: نباید از آب بطری که در داخل اتومبیل به مدت چند روز مانده است برای آشامیدن استفاده کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به عدم استفاده از ظروف پلیمری برای سرو مواد غذایی و آشامیدنی گرم و داغ تاکید کرد و گفت: می توان برای مواد غذایی و آشامیدنی گرم و داغ نیز از ظروف غیر پلیمری مانند ظروف آلومینیومی و ظروف یکبار مصرف نشاسته ای استفاده کرد.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۴۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار