|
|
کدخبر: ۱۵۰۳۳۳

هیات مدیره صندوق اوپک برای توسعه بین المللی در صد و چهل و ششمین نشست که در وین - اطریش برگزار شد تعداد ۱۰ فقره تسهیلات مالی به نفع طرحهای زیر بنایی و توسعه ای در کشورهای فقیر و کم درآمد و برخی کشورهای در حال توسعه تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست ۵ فقره تسهیلات به نفع طرحهای زیربنایی جدید در کشورهای مصر، اتیوپی، سنگال، سیشل و سورینام با ارزش کل بیش از ۸۵۱ میلیون دلار به تصویب رسید که طرحهای مزبور در حوزه های حمل و نقل، انرژی، بهداشت و درمان و آب و فاضلاب تعریف شده اند و عملیات عمرانی و تأمین تجهیزات و ماشین آلات آنها به روش مناقصه نامحدود بین المللی برگزار خواهد شد.

دعوت از پیمانکاران ایرانی برای ایجاد نیروگاه حرارتی در مصر

با توجه به اینکه امکان شرکت در مناقصات این طرحهای مصوب صندوق برای تمامی شرکتهای پیمانکاری از سراسر دنیا وجود دارد، فرصت مناسبی برای پیمانکاران مجرب و تامین کنندگان تجهیزات و ماشین آلات و خدمات فنی و مهندسی ایرانی بمنظور بررسی طرحهای متنوع زیربنایی در کشورهای مختلف و استفاده از آنها در قالب فرصتهای صادرات خدمات فنی و مهندسی مهیا است.

طرح ایجاد نیروگاه حرارتی ۶۵۰ مگاواتی در کشور مصر با هزینه کل ۶۸۵ میلیون دلار از طرحهای بزرگ و جذاب برای شرکتهای پیمانکاری و تامین کنندگان ایرانی در حوزه برق و نیروگاهی است.

گزارشات کامل ابعاد فنی، مالی، اجرایی، تدارکات و اجزاء ۵ طرح موصوف که مناقصات آنها به روش نامحدود بین المللی در آینده برگزار خواهد شد بهمراه گزارشات طرحهای مصوب قبلی هیات مدیره صندوق اوپک علاوه بر ارسال به سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی، انجمن های تخصصی ذیربط و در پورتال سازمان سرمایه گذاری به نشانی www. OIETAI. ir / fa / opec / plan قابل دسترسی است.

در این نشست تعداد ۱ فقره تسهیلات مصوب به میزان ۲۲.۱۱ میلیون دلار مربوط به کمک به کاهش بدهی ها در قالب برنامه کشورهای فقیر به شدت بدهکار در کشور بروندی بود و ۴ فقره تسهیلات بمنظور تامین مالی تکمیلی به ارزش ۵۸ میلیون دلار نیز به تصویب رسید.

صندوق اوپک برای توسعه بین المللی از نهادهای مالی و توسعه ای بین المللی است که در سال ۱۹۷۶ میلادی توسط کشورهای عضو سازمان صادرکنندگان نفت(OPEC) با هدف کمک به پیشرفت و رشد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای فقیر و در حال توسعه از طریق اعطای تسهیلات مالی ترجیحی و کمکهای بلاعوض تاسیس شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار