|
|
کدخبر: ۱۵۰۶۰۹

آیت الله جوادی آملی:

خبرگزاری تسنیم: آیت الله جوادی آملی گفت: تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی شود با نام خدا حفظ شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازقم، آیت الله عبدالله جوادی آملی که در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور سخن می گفت، اظهار کرد: از ذات اقدس اله در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مسئلت می کنیم که این نظام را در سایه صدیقه کبری(س) حفظ کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امسال، سال اقتصاد مقاومتی و فرهنگ است و عامل اجرایی این امر، عزم ملی و جهادی است. ملت بزرگوار ما می داند که ما همیشه در حال جهادیم و بحثاقتصاد مقاومتی، عزم ملی و فرهنگ، همه به جهاد بر می گردد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنی غدار داریم که در داخل ما لانه کرده است و همیشه آماده حمله کردن است و مثل مار سمی یا عقرب نیست که با انسان کنار بیاید بلکه با دشمنی روبرو هستیم که هرگز با ما کنار نمی آید و از ما شرف و شرع می خواهد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: شیطان از ما شرف و شرع می خواهد و تا زمانی که ندانیم با چه دشمنی روبرو هستیم، علمی صحبت نمی کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی فرق دارد و منظور از جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است. ذات اقدس اله می فرماید که مال است که شما را سر پا نگه می دارد و این مال را نباید به دست سفهاء داد که نمی توانند آن ها را اداره کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: اصل دوم این است فقیر کسی است که ستون فقرات آن شکسته است و ملتی که فقیر است و ستون فقرات آن شکسته است، چطور می تواند مقاومت کند و در برابر تحریم تسلیم می شود.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: این ها که تحریم می کنند، فکر می کنند ملت ایران تسلیم می شود اما اشتباه می کنند.
مرجع تقلید شیعیان افزود: ملتی که دستش خالی است، گرفتار تسلیم و چاپلوسی می شود و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی، دشمن را بشناسیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اسراف نکنیم، ۳۰۰۰ میلیارد اختلاس نکنیم و با بانک ها رابطه غیر مشروع نداشته باشیم. این که می بینید عده ای علنا خلاف شرع می کنند، برای این است که عمل صالح ندیدند و امام راحل را فقط دیدند و سیل وار چون عمل دیدند، به اسلام آمدند و اگر ۳۰۰۰ میلیارد را می دیدند، خروج می کردند و این ها عمل صالح دیدند که آمدند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اطاعت از مسئولان نظام اسلامی واجب است و کسی که پشت فرمان می نشیند و از عمد خطا می کند، عقل ندارد. فردی که تصمیم می گیرد تند برود، شخصا تصمیم نگرفته است بلکه غضب و شهوت اوست که تصمیم گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقتصاد به جهاد بر می گردد و فرهنگ هم به جهاد بر می گردد و عزم ملی نیز به جهاد بر می گردد. باید قلمرو دشمنمان را بشناسیم و بدانیم که اصلا با ما کنار نمی آید و چنین ملتی، نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اصرار قرآن کریم این است که هر کاری شما می کنید، بسم الله بگویید و این کار را حفظ می کند و تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی شود با نام خدا حفظ شود.
انتهای پیام

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار