|
|
کدخبر: ۱۵۰۶۴۲

منابع پزشکی سوری فاش کردند:

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه لبنانی به نقل از منابع پزشکی سوری از سرقت ده ها هزار مورد از اعضای بدن سوری ها در ترکیه و شمال سوریه و نقش بیمارستان های دولتی ترکیه در این باره پرده برداشت.

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیمبه نقل از روزنامه السفیر لبنان، یک پزشک سوری از بیش از ۱۸ هزار مورد سرقت اعضای انسان در شمال سوریه که بیشتر قربانیان آن را کودکان تشکیل می دهند خبر داد و درباره سرنوشت هزار کودک دیگری که در معرض این خطر هستند هشدار داد.

این درحالی است که نزار اسکیف از وکلای سوری از تهیه شکوای قضاییه ضد مافیای ترکیه ای دخیل در این اقدامات خبر داد.

حسین نوفل رئیس پزشکی قانونی دانشگاه دمشق گفت: قاچاقچیان اعضای انسان از سراسر دنیا در اردوگاه های آوارگان سوری در ترکیه، لبنان و اردن و نیز برخی مناطق درگیر در شمال، شرق و جنوب سوریه حضور دارند. بیش از ۱۸ هزار مورد سرقت اعضای انسان در مناطق شمالی که بیشتر آنها کودک هستند گزارش شده است و موارد مذکور در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه قرار ندارند رو به افزایش است.

نوفل کشورهای همسایه را متهم به دخالت در این پرونده ها کرد و بیان کرد: اردوگاه های آوارگان سوری در ترکیه در این میان نقش زیادی دارند و بیش از هزار کودک سوری در اردوگاه های آوارگان سوری درترکیه در معرض سرنوشت مشابهی قرار دارند به ویژه که هشتاد درصد از آوارگان خارج از سوریه را زنان و کودکان تشکیل می دهند. ظرف گذشته سه سال از بحران سوریه آمار قاچاق انسان دهها هزار نفر گزارش شده است.

السفیر گزارش داد: اظهارات این پزشک سوری درحالی مطرح می شود که مدارک و اسناد زیادی درباره دخالت بیمارستان های ترکیه در سرقت اعضای بدن سوری ها وجود دارد که آخرین مورد آن سرقت اعضای بدن یک جوان سوری در پنجم فوریه گذشته بود. فعالان سوری تصویری از احمد عبدالکریم محمد نوزده ساله که اعضای بدنش پس از انتقال به بیمارستان دولتی انطاکیه به سرقت رفته بود نشان دادند در حالی که این جوان جراحت خفیفی در سرش داشت اما خانواده این جوان شاهد مرگ وی در بیمارستان بودند و با کمال تعجب از عمل جراحی در شکم وی با وجود جراحت در سرش مطلع شدند این جوان پس از انتقال به منطقه اللطامنه در حومه حماه از سوی پزشکان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که تمامی اعضای بدن وی را سرقت کرده اند.

السفیر نوشت: جنگ سوریه و خارج شدن برخی مناطق از کنترل دولت سوریه سبب شده است که کشورهای همسایه برای ارتکاب این جنایات از یکدیگر پیشی بگیرند. منابع سوری دولت رجب طیب اردوغان را مسئول این بحران می دانند زیرا بیشتر سرقت اعضای بدن در ترکیه و در بیمارستانهای دولتی این کشور رخ داده است.

نزار اسکیف وکیل سوری به السفیر گفت: اتحادیه وکلا سرقت اعضای بدن سوری ها در کشورهای دیگر به ویژه ترکیه دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار