|
|
کدخبر: ۱۵۱۱۲۳

معاون اول رئیس جمهور در مشهد:

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس جمهور در مشهد با اشاره به تشکیل شورای احیای توس گفت: مراسم نکوداشت حکیم فردوسی با برنامه ریزی انجام شده در سطح بین المللی برگزار می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، مسعود سلطانی فر ظهر امروز در حاشیه بازدید از موزه آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران، از این موزه به عنوان یک گنجینه ارزشمند یاد کرد و اظهار کرد: توصیه من به تمام زائران این است که در کنار زیارت از بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، از این موزه بی نظیر نیز بازدید کنند.

وی موزه آستان قدس رضوی را یکی از بهترین موزه های کشور دانست و افزود: بازدید از این موزه می تواند به عنوان یکی از مهمترین برنامه زائران در کنار زیارت باشد چراکه موزه آستان قدس رضوی دارای بخش ها و گنجینه های ارزشمندی است که یکی از بخش های مهم آن، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری با اشاره به ابتکار عمل مقام معظم رهبری انقلاب در انتقال هدایا به موزه آستان قدس رضوی، گفت: این اقدام تحسین برانگیز است و نشان دهنده رژف اندیشی بلند ایشان است.

سلطانی فر گنجینه قرآن را مهمترین گنجینه ای موزه آستان قدس رضوی دانست و اظهار کرد: این گنجینه دربردارنده آثار بزرگ و ارزشمندی در حوزه قرآن و کتابت است.

معاون رئیس جمهور گفت: تاکنون از موزه های بسیاری در داخل و خارج از کشور بازدید کرده ام به نظرم وجه تمایز این موزه با سایر موزه های موجود، فضای معنوی و ارزش های دینی موجود در آن است.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر برنامه سازمان برای نکوداشت فردوسی در ۲۵ اردیبهشت ماه، گفت: فردوسی متعلق به خراسان و خطه طوس است در صورت برگزاری هر مراسمی باید این بزرگداشت در خراسان و خطه طوس برگزار شود. خوشبختانه تاکنون اقدمات مناسبی در آرامگاه فردوسی برای برگزاری مراسم نکوداشت فردوسی برگزار شده است.

سلطانی فر با بیان اینکه شورای احیای طوس فعالیت خوبی در این راستا انجام داشته است، تصریح کرد: امروز در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی مراسم نکوداشت فردوسی در مشهد برگزار می شود، شرکت می کنم، با یک عزم و اراده جهادی مراسم نکوداشت فردوسی حکیم در سطح بین المللی برگزار می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر خود به مشهد، صبح امروز از مجموعه موزه های آستان قدس رضوی شامل؛ موزه قرآن، موزه هدایای مقام معظم رهبری، موزه استاد فرشچیان و موزه فرش بازدید کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار