|
|
کدخبر: ۱۵۱۲۷۷

تکرار / معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) به تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اجرای برنامه های آموزشی برای خانواده های تحت پوشش این نهاد در سال ۹۲ نسبت به سال قبل حدود ۳۲ درصد رشد داشته است.

اکبر میرشکار در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری معاونت فرهنگی این نهاد در سال ۹۲، اظهار داشت: در سال ۹۲ جمعا یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات آموزشی بهره مند شدند که نشان دهنده رشد ۳۲ درصدی اجرای برنامه های آموزش خانواده درسال ۹۲ نسبت به سال قبل است، همچنین با اتمام فاز سوم از فازهای شش گانه تربیت، آموزش ۵ هزار مترجم قرآن کریم از میان دوشیزگان غیرمحصل یکی از اقدامات ارزشمند آموزش خانواده بوده است.

وی ادامه داد: تا چند سال گذشته، فضای کانون های آموزشی متعلق به دانش آموزان بود اما در حال حاضر همه اعضای خانواده از آن استفاده می کنند. درسال ۹۲ بیش از ۱۶ هزار بانوی سرپرست خانوار از کانون ها استفاد کردند و در مجموع، در سال ۹۲،۲۲ درصد رشد در بخش استفاده کنندگان از کانون ها را شاهد بودیم و در حال حاضر ۱۰۲ کانون فعال در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: از طریق جذب مشارکت خیرین برای اعزام ۵۶ هزار نفر از سالمندان به حج اقدام شد که در تاریخ فعالیت کمیته امداد، این حجم اعزام در یک سال بی نظیر بوده و رشد ۲۰۰ درصدی به نسبت سال ۹۱ نشان می دهد.

وی بیان کرد: در سال ۹۲ همچنین تعداد ۵۶۵ هزار مورد خدمات مشاوره ای و آموزش های گروهی داشتیم که در مقایسه با سال ۹۱ شاهد رشد ۲۶ درصدی بوده ایم، همچنین در مورد مبارزه با مصرف مواد مخدر به عنوان بزرگ ترین آسیب اجتماعی موارد شناسایی شده با موضوع اعتیاد درسال ۹۲ تعداد ۵۴۴ نفر بود و بر اساس تعاملات گسترده با ستاد مبارزه با مواد مخدر فراهم تقدیرنامه این ستاد به این نهاد اهدا شد.

میرشکار با اشاره به رشد ازدواج مجدد بانوان مطلقه تحت پوشش این نهاد نیز گفت: در سال ۹۲ تعداد ۲ هزار و ۸۹۰ نفر از بانوان مطلقه پس از ارائه خدمات مشاوره ای، ازدواج مجدد کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

وی همچنین به حضور ۲۵ هزار نفر از مددجویان در مسابقات فرهنگی در سال ۹۱ اشاره کرد و افزود: این عدد در سال ۹۲ به ۴۸ هزار نفر رسید و تقدیرنامه وزارت ورزش و جوانان به کمیته امداد به عنوان نهاد برتر در غنی سازی اوقات فراغت اهدا شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار