|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۳۷

تکرار / وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات، راه اندازی شبکه ملی ارتباطات، انتقال خط اینترنت به مناطق محروم و واگذاری پروانه نسل سوم را اولویت این وزرارتخانه دانست و گفت: سرعت اینترنت برای افراد عادی به حداقل۲ و مراکز تجاری به ۱۰ تا ۲۰ مگابایت افزایش می یابد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازقشم، محمود واعظی در سفری که به قشم داشت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده صدور مجوز لازم برای توسعه زیرساخت های مخابراتی در منطقه آزاد قشم است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های مخابراتی در منطقه آزاد قشم بیان کرد: در دولت تدبیر و امید مناطق آزاد به ویژه قشم جایگاه ویژه ای دارند و تقویت زیرساخت های مخابراتی در این مناطق براساس سیاست های کلان دولت بسیار حائز اهمیت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی شبکه ملی ارتباطات، انتقال خط اینترنت به مناطق محروم و واگذاری پروانه نسل سوم به اپراتورها را سه اولویت مهم این وزرارتخانه در سال ۹۳ برشمرد و گفت: با راه اندازی برنامه های یاد شده پیش بینی می شود سرعت اینترنت برای استفاده افراد عادی به حداقل۲ مگابایت و در مراکز تجاری بین ۱۰ تا ۲۰ مگابایت افزایش می یابد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید معتقد است برای شکوفایی اقتصاد کشور از همه ابزارها و ظرفیت ها باید به نحو شایسته استفاده کرد و مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد قشم در این فرایند، نقش مهمی به عهده دارند.

واعظی اظهار کرد: منطقه آزاد قشم به دلیل ظرفیت های فراوان می تواند به طور جدی در حوزه مسائل تولید و صنعت کشور نقش آفرینی کند و برای این کار باید زیرساخت های لازم در این منطقه از جمله زیرساخت های مخابراتی تقویت شود.

وی تصریح کرد: با برقراری فیبر نوری بین قشم و بندرعباس و ارتباط آن با شبکه مخابراتی کشور، نیاز فعالان اقتصادی و بازرگانان و تجار فعال در قشم در زمینه ارتباطات تجاری از طریق مخابرات و اینترنت در سال ۹۳ حل می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بخشی از جزیره قشم هنوز با مشکل برقراری خط مخابراتی موبایل مواجه است، اظهار امیدواری کرد که در چند ماه آینده این مشکل با توجه به میزان تردد گردشگر در قشم حل و فصل شود.

واعظی گفت: واگذاری بسترهای لازم به بخش خصوصی و سرمایه گذاران در حوزه صنایع مخابراتی، از سیاست های مهم دولت تدبیر وامید و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار