|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۹۶

تکرار / ترکان در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: مشاور رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور دستور داد در بندر جاسک پایانه دوم صادرات نفت ایران احداثشود و به موازات جزیره خارک که پایانه اول صادرات نفت ایران است در دریای عمان عمل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد کشور در حاشیه مراسم یادبود والده معاون سیاسی وزیر کشور که عصر پنجم فروردین در مسجد نور تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبه دولت در جریان سفر به استان هرمزگان در ارتباط با بندر جاسک گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه ویژه اقتصادی در شورای هماهنگی به تصویب رسیده و در مراحلی است که تقدیم مجلس شود.

وی ادامه داد: بندر جاسک ظرفیت هایی برای صنعت پتروشیمی، صنایع انرژی و پالایشی دارد و در همین زمینه آقای رئیس جمهور دستور داد در این بندر پایانه دوم صادرات نفت ایران احداثشود و به موازات جزیره خارک که پایانه اول صادرات نفت ایران است در دریای عمان عمل کند و خط لوله ای بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر است که نفت خام ایران را به ساحل دریای عمان منتقل می کند تا در بندر جاسک تاسیسات صادرات نفت احداثشود و از آن بندر صادرات داشته باشیم.

وی افزود: وزیر نفت هم دستور داده است که خط لوله ای منشعب از خط هفتم صادراتی گاز ایران به جاسک منتقل شود تا بخشی از آن برای صادرات و بخشی نیز در صنایع مصارف صنایع پتروشیمی و فولاد در منطقه استفاده شود.

ترکان در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات رئیس جمهور در اجلاس داووس و اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری های خارجی آیا قراردادی در مناطق آزاد با شرکتهای خارجی بسته شده است یا خیر، اظهار داشت: گفت وگوهایی در جریان است اما همانطور که می دانید فشارهای بین المللی برعلیه جمهوری اسلامی وجود دارد و البته شرایط روز به روز بهتر می شود تا انشاءالله فشار بین المللی به حدی برسد که شرکتهای اروپایی جرات کنند در ایران فعالیت کنند. چرا که آنها رغبت دارند و ارتباط خود را حفظ کردند و گفت وگوهای فنی را ادامه دادند اما مرحله عملی زمانی است که از فشارهای ایالات متحده آزاد شوند و هنوز فعالیتی آغاز نشده است.

وی همچنین درباره تاکید نمایندگان بر نظارت دولت بر بودجه مناطق آزاد نیز گفت: بالاخره همه بودجه ها باید تحت نظارت باشد و این موضوع روشنی است و در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر عملکرد همه بودجه ها نظارت دارد و این نظارت طبیعی است و نظارت نیز حق نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار