|
|
کدخبر: ۱۵۱۴۲۹

تکرار /

خبرگزاری تسنیم: بهار امسال نماد جدید پایتخت به بهره برداری می رسد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، کمیته انتخاب طرح های برتر فولادی کشور در سال ۹۲ که متشکل از نهادهای دانشگاهی و فنی مهندسی کشور است، نماد جدید پایتخت را انتخاب کرده که در بهار امسال به بهره برداری می رسد.

برپایه این گزارش، این کمیته پل طبیعت را به عنوان طرح تقدیر شده فولادی کشور در بخش پل انتخاب کرد. زیرا که سازه پل طبیعت حدود ۲ هزارتن وزن دارد و جنس فولاد سازه آن ST۵۲۳N بوده و مشابه جنس فولاد بکار رفته در سازه های عظیم فولادی دریایی مانند اسکله ها و سکوهای نقتی است که در قالب ۱۴ هزار قطعه و با حجم ۱۰۲ کیلومتر جوشکاری به یکدیگر متصل شده است.

در حال حاضر فعالیت های مربوط به رنگ آمیزی پل طبیعت نیز به طور کامل تکمیل شده که به صورت سه لایه و در ابعاد ۱۹ هزار متر مربع صورت گرفته است. همچنین کف پوش های کف پل در سه طبقه نصب شده است و فعالیت های مربوط به فاز تکمیلی، برق و تاسیسات و نورپردازی نیز ازجمله اقداماتی است که در حال انجام است.

پل طبیعت اتصال پهنه غربی و شرقی اراضی عباس آباد را بین بوستان های آب و آتش و طالقانی برقرار می کند. با توجه به شاخصه های طراحی، سازه و کاربری این پل به یکی از نماد های جدید شهر تهران مبدل شده که در حوزه گردشگری شهری و توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. همچنین مسیرهای دسترسی به این دو بوستان احیا و احداثشده است تا شهروندان برای گذر از این پل و ورود به این دو بوستان دچار مشکل نشوند و به راحتی به مقصد برسند.

پل طبیعت با ۷هزار مترمربع مساحت و حدود ۲هزار تن وزن به عنوان بزرگترین پل عبور و مرور غیرخودرویی کشور است. همچنین این پل دارای ویژگی های متمایز فنی، مهندسی و اجرایی بوده که شیوه طراحی و اجرای سازه فولادی آن برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است.

یکی از مهمترین اقداماتی که بر روی این پل انجام شده بحثایمنی است، زیرا که پل طبیعت به دلیل ارتفاع ۴۰ متری به اقدامات ایمنی نیازمند بود. حفاظ ایمنی دو کیلومتری روی پل نیز پیش بینی شد که در حال حاضر این اقدامات به طور کامل انجام شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار