|
|
کدخبر: ۱۵۱۴۵۱

تکرار / وزیر اقتصاد:

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه دولت اطلاعات خوبی از طبقه پردرآمد دارد، گفت: از افرادی که به یارانه نقدی نیاز ندارند، می خواهیم از ثبت نام دریافت یارانه نقدی خودداری کنند چرا که دولت آنها را شناسایی و حذف خواهد کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان نشست اخیر هیئت دولت با اشاره به اینکه دولت اطلاعات خوبی از طبقه پردرآمد دارد، به خبرنگاران گفت: از افرادی که به یارانه نقدی نیاز ندارند، می خواهیم از ثبت نام دریافت یارانه نقدی خودداری کنند چرا که دولت آنها را شناسایی و حذف خواهد کرد. وی افزود: البته ترجیح دولت این است که افراد به طور داوطلبانه از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی منصرف شوند.
وی ادامه داد: اطمینان دارم مردم که درآمد مناسبی دارند همان طور که تاکنون با دولت همکاری کاملی داشتند این بار نیز به واسطه همین اعتمادی که به دولت دارند به طور داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف خواهند داد و این امکان را به دولت می دهند تا از این منابع برای کمک به طبقات کم درآمد و پیشبرد برنامه های توسعه استفاده کند.
وزیر اقتصاد درباره انتقاد رئیس مجلس از برخی رویکردهای دولت در مرحله دوم هدفمندی کردن یارانه ها گفت: دولت طبق تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۳ مکلف است افراد نیازمند متقاضی را از طریق ثبت نام مشخص کند و این حکم قانونی مشخص کرده است کسانی که نیاز به یارانه نقدی ندارند اگر ثبت نام کنند، جریمه شوند و در واقع دولت در حال اجرای منویات مجلس محترم است.
طیب نیا در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه سقف درآمدی که از آن به بالاتر افراد باید انصراف دهند، چقدر است، گفت: اطلاعات لازم به زودی اعلام خواهد شد.
وی درباره افزایش قیمت حامل های انرژی هم بدون ذکر عدد و رقم گفت: دولت با توجه به شرایط دشوار رکود تورمی در نظر دارد با شیب بسیار ملایم، قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد تا دستاوردهای مثبت اقتصادی دولت تحت تأثیر افزایش نرخ حامل های انرژی قرار نگیرد.
انتهای پیام / *

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار