|
|
کدخبر: ۱۵۱۴۹۰

معاون سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اعلام آمار حوادثنوروزی ایران در هفته پیش رو خبر داد و گفت: منتظر اعلام آمار متوفیان از طرف پزشکی قانونی هستیم، ناجا و سازمان های امدادی نیز در حال جمع آوری آمارهایشان هستند.

مرتضی اکبرپور در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین آمارها و رخدادهای نوروزی از جمله آمار متوفیان در تصادفات، آمار زلزله ها، آمار بارش های نزولات آسمانی و موارد متعدد دیگر اظهار داشت: به دلیل اینکه هر سازمانی از جمله ناجا، وزارت بهداشت(اورژانس) و هلال احمر آمارهای فعالیت های خود را به صورت مجزا ارائه می دهند، بنابراین در برخی موارد مانند آمار مرگ متوفیان در حوادثمنتظر آمار نهایی از طرف سازمان پزشکی قانونی هستیم.

وی افزود: بر این اساس، پلیس راه در حال تهیه آمار جامعی در این زمینه است و وزارت نیرو نیز آمار میزان ذخایر آب پشت سدها را براساس آمارهای سازمان هواشناسی که میزان بارش ها را تعیین می کند در حال تهیه است، تا بتوانیم یک آمار جامع از رخدادها، حوادثو موارد متعددی که با مدیریت بحران کشور مرتبط است، ارائه دهیم تا به عنوان مستندات مورد استفاده قرار گیرد.

اکبرپور بیان کرد: در حال حاضر کارشناسان سازمان مدیریت بحران، امروز که جمعه ۱۵ فروردین است، برای جمع آوری این آمارها در تلاش هستند، تا بتوانیم تمام آمارهای حوزه های مرتبط با بحران کشور را تهیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا روز ۲۰ یا ۲۱ فروردین و پس از پایان سفرهای نوروزی و بر اساس سامانه های آماری وزارتخانه های مربوطه و همچنین آمارهای استانی بتوانیم یک آمار جامع از میزان سفرها، حوادثو نیروهایی که در ایام نوروز به کار گرفته شدند، ارائه دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار