|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۶۷

به دنبال معامله بیش از ۶۹ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از یکهزار و ۷۱۳ میلیارد ریال در ایام نوروز در بورس کالای ایران، حجم و ارزش معاملات این بورس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب از رشد ۵۹ و ۶۲ درصدی برخوردار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ایام نوروز و در روزهای غیر تعطیلات رسمی، حدود ۲۸ تولیدکننده انواع محصولات فولادی، فرآورده های نفتی و پتروشیمی و کشاورزی نسبت به عرضه کالاهای تولیدی خود در این بورس پرداختند. ضمن آنکه در تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز ۴۴۰۰ تن انواع قیر شرکت های انرژی تجارت سام، تعاونی قیر جم هندیجان، قیر راه دژپا و بام گام عایق ارومیه برای صادرات به بازارهای جهانی داد و ستد شد.

بیشترین حجم معاملات در ایام نوروز به گروه مواد پلیمری اختصاص یافت. بطوریکه در این گروه ۲۸ هزار و ۳۶۳ تن انواع مواد پلیمری ۱۱ مجتمع پتروشیمی بزرگ کشور شامل اروند، آریا ساسول، تندگویان، خوزستان، شازند، امیرکبیر، تبریز، لاله، مارون، پلیمر کرمانشاه و نوید زرشیمی به ارزش بیش از یکهزار و ۱۳۳ میلیارد ریال توسط مشتریان خریداری شد.

رتبه دوم بیشترین حجم معاملات نیز از آن گروه وکیوم باتوم شد. این کالا به میزان ۲۰ هزار تن و به ارزش بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال از سوی شرکتهای پالایش نفت اصفهان و نفت بندرعباس در بورس کالا به فروش رفت. گروه مواد شیمیایی نیز با معامله ۱۲ هزار و ۷۶۴ تن انواع کالا از ۱۱ مجتمع پتروشیمی بزرگ کشور شامل اروند، برزویه، خراسان، بوعلی سینا، بیستون، رازی، تندگویان، شازند، پارس، کارون و مارون به ارزش بیش از ۲۱۴ میلیارد ریال در جایگاه سوم بیشترین حجم معاملات ایستاد. ۸۰۰ تن گوگرد کلوخه شرکت پالایش نفت اصفهان نیز به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال توسط مشتریان خریداری شد.

در ایام نوروز، چراغ تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز با معامله ۲۷۰۰ تن ورق قلع اندود شرکت فولاد مبارکه اصفهان روشن نگه داشته شد. لازم به ذکر است در این تالار، معاملات حدود ۱۱۰ هزار تن انواع ورق های فولادی فولاد مبارکه در سیستم معاملات مچینگ بورس کالا ثبت شد.

گفتنی است کارگزاران تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران در ایام نوروز نسبت به عرضه انواع کنجاله سویا و کلزا از تولیدات کارخانه های اکسدانه و یگانه خزر اقدام کردند که معامله ای بر روی آنها صورت نگرفت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار