|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۷۷

معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

خبرگزاری تسنیم: معاون اول قوه قضاییه گفت: اتحادیه اروپا در حالی علیه ایران قطعنامه صادر می کند که ایران درخصوص حقوق بشر، خودش در جایگاه مدعی و اروپا و آمریکا و سایر کشورهای غربی در جایگاه متهم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: وجود مبارک حضرت زهرا امروز نه برای شیعه بلکه برای تمام بشریت است. فاطمه زهرا فقط به شیعه تعلق ندارد بلکه متعلق به انسانیت است. اگر این شخصیت بزرگ را محدود تعریف کنیم مانند این است که بخواهیم یک دریا را درون حوزی کوچک جای دهیم.

وی ادامه داد: امروز باید به همه مسلمانان گفت اگر ما تابع و پیرو نبی اسلام هستیم حتما وجود حضرت زهرا و جایگاه رفیع ایشان آنچنان که خدا، قرآن و پیامبر معرفی کرده اند، برای امت اسلامی رمز وحدت است. فاطمه زهرا سلام الله علیها، رمز ائتلاف است و چنانکه خودشان فرمودند رمز وحدت مسلمین است. وجود حضرت زهرا اگر چنانچه خدا و رسول خدا گفته اند، مورد توجه قرار گیرد بدون تردید رمز وحدت امت اسلامی است. حضرت زهرا فرموده اند اطاعت ما می تواند جامعه بشری را نظام مند کند و امامت ما می تواند جلوی تشتت و تفرقه را بگیرد.

رئیسی گفت: بررسی زندگی دخت پیامبر از ساحت عبادت و بندگی نشان می دهد ایشان در عبودیت و خضوع و خشوع خداوند، زبانزد بودند و حسن بصری از زهاد معروف درباره ایشان می گوید، «فاطمه به قدری عبادت خدا کرد که پاهایش ورم کرد». حرکت او براساس خدامحوری بود و تمام امور را به عنوان زمینه و بستری برای عبادت و بندگی خدا می دانست. از ساحت دیگر که موضع دگرخواهی است، دگرخواهی ایشان برخلاف روال مرسومی است که امروز در دنیا می بینیم. دگرخواهی های امروز در دنیا یا برای موفقیت و جلب توجه است یا برای جذب منافع بیشتر اما دگرخواهی حضرت فاطمه تابلویی است که به انسانیت نشان می دهد و آن، تابلوی برای خدا بودن است. تابلوی اقدام فاطمه، علی و حسنین در خانه کوچک و در وفای به نذر و دادن طعام خود به سائل که منجر به نزول آیه شریفه مرتبط با خلوص اهل این بیت است، نشانه ای از این دگرخواهی است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه این دگرخواهی با ادعای امروز در دنیا فرق می کند، تأکید کرد: ادعای حمایت از حقوق بشر غربی ها گوش فلک را کر کرده است اما خودشان اولین ناقضان حقوق بشر هستند. امروز این ناقضان حقوق بشر، مدعیان دیگران شده اند. اتحادیه اروپا در حالی علیه ایران قطعنامه صادر می کند که ایران درخصوص حقوق بشر، خودش در جایگاه مدعی و اروپا و آمریکا و سایر کشورهای غربی در جایگاه متهم قرار دارند.

ادامه دارد…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار