|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۸۴

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از پیش بینی رشد ۱۸ درصدی حمل بار و افزایش ۲۱ درصدی حمل مسافر در بخش ریلی در برنامه های سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عاشوری درباره برنامه های کلان و بلندمدت راه آهن گفت: در افق سند چشم انداز(سال ۱۴۰۴) باید به مقام اول در منطقه در حوزه ریلی برسیم. در حال حاضر با توجه به امکانات موجود در شاخص های مختلف در رتبه های دوم تا شانزدهم قرار داریم و باید در ۱۱ سال باقیمانده به رتبه اول برسیم.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خطوط ریلی داریم، در حدود دو هزار واگن مسافری که باید به دو برابر افزایش یابد و ۲۲ هزار واگن باری موجود است که باید به ۳۷ هزار واگن برسد. وی در باره اولویت اول راه آهن در حال حاضر گفت: نوسازی ناوگان ریلی و افزایش ظرفیت مسافری و باری از اولویت های راه آهن است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن تصریح کرد: سالانه ۳۴ میلیون تن بار در بخش ریلی حمل می شود که برای سال جاری در حدود ۱۸ درصد افزایش پیش بینی شده است و این افزایش در بخش مسافری ۲۱ درصد خواهد بود. عاشوری با اشاره به موقعیت عالی منطقه ای ایران گفت: این موقعیت امکان ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب را برقرار می کند.

وی افزود: شبکه ریلی ما از مرز سرخس به ترکمنستان و از آنجا به کشورهای آسیای میانه و از سمت شمالغربی از طریق مرز رازی به ترکیه وصل است. از سمت شرق نیز راه آهن به سمت هرات افغانستان در حال ساخت بوده و به پاکستان متصل است.

عاشوری افزود: از سمت غرب نیز راه آهن ایران در مرز شلمچه ساخته شدهاست و در صورت ساخت ۳۸ کیلومتر خطوط ریلی در عراق این شبکه به عراق هم وصل خواهد شد و امکان حمل مسافران و زائران حرم اهل بیت راحت تر خواهد شد.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن در باره قطارهایی که مسافر به خارج از کشور منتقل می کند، گفت: به صورت هفتگی به کشور ترکیه قطار وجود دارد، قبل از بحران های موجود در سوریه به مقصد دمشق نیز قطار وجود داشت و براساس کنوانسیون های تنظیم شده در میان کشورهای اکو، پیگیری برای راه اندازی قطارهای مسافری در حال انجام است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار