|
|
کدخبر: ۱۵۱۶۰۶

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت به شدت از ورود دام زنده به داخل کشور جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، محمود حجتی در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به پیامدهای ورود دام زنده به ویژه بروز بیماری تب برفکی گفت: ورود دام زنده به عمق کشور باعثبروز برخی بیماری ها از جمله تب برفکی در بین عده ای از دامداری ها شده بود که همین امر آسیب زیادی به واحدهای تولیدی وارد کرد.

وی افزود: با همکاری وزارت کشور و نیروی انتظامی توافق شد با نظارت سازمان دامپزشکی دام ها در همان نوار مرزی سیستان و بلوچستان کشتار شوند و دام زنده به هیچ وجه وارد کشور نشود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از زمان اجرای این توافقات تا حدود زیادی در زمینه مقابله با ورود دام های بیمار و نیز شیوع بیماری آنها موفق بوده ایم.

حجتی افزود: افرادی که در زمینه تجارت دام فعالیت می کنند باید بدانند منفعت خود و کشورشان منوط به این است که دام را به صورت کشتار شده وارد استان های مرکزی کنند.

وی گفت: این افراد می توانند پس از کشتار دام های زنده در مرز، آنها را بسته بندی و با ماشین های یخچال دار وارد کشور کنند.

وزیر جهادکشاورزی افزود: سازمان دامپزشکی در مرز های کشور به ویژه مرزهای پاکستان مسقر است و کشتار دام های وارداتی زنده زیر نظر این سازمان صورت می گیرد تا امنیت و سلامت غذایی نیز تایید شود.

طبق آمار وزارت جهادکشاورزی تمام نیاز گوشت سفید کشور در داخل تولید می شود و حتی توان صادرات در این زمینه نیز وجود دارد. بیش از ۹۴ درصد گوشت قرمز مصرفی کشور نیز در داخل تولید می شود و برنامه ریزی برای تولید ۶ درصد باقیمانده نیز در دست اجراست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار