|
|
کدخبر: ۱۵۱۶۶۳

منابع رسمی ترکیه خبر دادند

. خبرگزاری تسنیم: منابع رسمی ترکیه از افزایش ۴۴ درصدی ورود گردشگران ایرانی به این کشور در ۲ ماه نخست ۲۰۱۴ خبر دادند و پیش بینی کردند در سال جاری میلادی ۱.۷ میلیون ایرانی از این کشور بازدید کنند

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از آناتولی، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد ورود گردشگران ایرانی به این کشور در ۲ ماه نخست ۲۰۱۴ با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

بر اساس آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۲ میلیون گردشگر ایرانی از ترکیه بازدید کردند و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ۱.۷ میلیون نفر برسد که بدین ترتیب افزایش ۵۰ درصدی خواهد داشت.

منابع ترکیه ای افزایش ورود گردشگران ایرانی به ترکیه از ابتدای سال ۲۰۱۴ را ناشی از امضای توافق هسته ای بین ایران و گروه ۵ + ۱ می دانند. این توافق در ماه نوامبر ۲۰۱۳ امضا شد و از ۲۰ ژانویه به اجرا گذاشته شد.

رئیس انجمن آژانس های مسافرتی ترکیه در این باره گفت: لغو تحریم ها بر گردشگری ترکیه اثر مثبت داشته است و افزایش ورود گردشگران ایرانی به ترکیه در سال جاری پیش بینی می شود.

باساران اولوسوی افزود: ما افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی ورود گردشگران ایرانی به ترکیه را در سال ۲۰۱۴ پیش بینی می کنیم. در دو ماه ژانویه و فوریه ورود گردشگران ایرانی به ترکیه رشد ۴۴ درصدی داشته است.

" According to the statistics, they[Iranians] prefer to come to Turkey generally in August and September. March, which includes Nevruz celebrations, is also a month when Iranians come to Turkey most, " Ulusoy said.

Southern Turkish cities of Antalya, Mugla[Bodrum], Aydin[Kusadasi] and central Turkish locations of Konya and Ankara are the most popular destinations for Iranians, Ulusoy said, adding that Istanbul attracted nearly ۳۸۷,۰۰۰ Iranians in ۲۰۱۳.

Copyright © ۲۰۱۴ Anadolu Agency

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار