|
|
کدخبر: ۱۵۱۶۸۰

به اذعان آمار پخش کنندگان فیلم ها، سالن های سینما در سراسر کشور در ایام نوروز با استقبال علاقمندان روبرو شدند به طوری که چهار فیلم از پنج فیلم اکران شده به فروش میلیاردی رسیدند و فروش قابل توجه ۸ میلیارد تومانی را در این ایام، رقم زدند.

فروش یک میلیاردی «چ» و نمایش در شهرهای فاقد سینما

به گزارش مشرق، علی سرتیپی پخش کننده «چ» درباره آخرین وضعیت فروش آخرین فیلم ابراهیم حاتمی کیا بیان کرد: فروش «چ» روز به روز در حال بهتر شدن است و سیر صعودی خوبی دارد. به طور کلیفروش «چ» در سینماهای تهران از ۵۵۰ میلیون تومان و در سینماهای شهرستان از ۲۳۰ میلیون تومان گذشته است. البته این فیلم در اکران های دانشگاهی خود نیز فروش بسیار خوبی داشته که با احتساب آن نمایش ها باید گفت که فروش «چ» تاکنون از یک میلیارد تومان گذشته است.

این پخش کننده درباره اکران های دانشجویی «چ» توضیح داد: ما در مرحله اول و در اسفندماه حدود ۱۰۰ اکران دانشجویی برای «چ» برنامه ریزی کرده بودیم که ۱۳۰ میلیون تومان برای آن بلیت فروخته شد. اکنون هم در حال برنامه ریزی مرحله دوم اکران های دانشجویی مان هستیم. مرحله دوم اکران دانشجویی «چ» از ۲۰ فروردین ماه آغاز می شود و در این مرحله تا الان حداقل ۱۰۰ نمایش دانشگاهی برای فیلم در فروردین و اردیبهشت طراحی شده است. در هر صورت فکر می کنم فروش «چ» با توجه به بازگشایی دانشگاه ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

سرتیپی همچنین با اشاره به تجهیز بعضی از شهرهای کوچک برای نمایش آخرین فیلم ابراهیم حاتمی کیا توسط موسسه فیلمیران گفت: ما اکنون در حال تجهیز بعضی از شهرستان هایی هستیم که سینما ندارند تا فیلم های «چ» و «معراجی ها» در این شهرستان های کوچک با دی وی دی و به صورت دیجیتال به نمایش دربیایند. تاکنون چنین امکانی در بعضی از شهرها از جمله «میبد» فراهم شده که فروش آن ها را در آمار فروش فیلم لحاظ نکرده ایم.

مدیرعامل فیلمیران در پایان سخنانش با ابراز امیدواری از تداوم سیر صعودی استقبال مخاطب از «چ» گفت:از ۱۱ فروردین به بعد فروش «چ» ۴۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم این روند در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

پیش بینی سرتیپی از ادامه اکران «معراجی ها» تا پایان اردیبهشت ماه

علی سرتیپی همچنین درباره آخرین وضعیت فروش «معراجی ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی گفت:فروش این فیلم تاکنون در تهران از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در شهرستان ها از دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان گذشته است.با این حساب می توان گفت فروشجدیدترین فیلم مسعود ده نمکی در یک ماه و نیم گذشته از سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان گذر کرده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اکران «معراجی ها» تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: «معراجی ها» به تنهایی در روز ۱۲ فروردین ماه، ۱۸۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان ها بلیت فروخته است. ضمن آنکه فروش سرگروه آن یعنی سینما «قدس» فوق العاده است. با این روند استقبال مخاطب، فکر می کنم این فیلم حداقل تا پایان اردیبهشت ماه به اکران خود در سینماها ادامه دهد.

پخش کننده «معراجی ها» در پایان با بیان اینکه این فیلم اکنون ۷۵ سینما در کل کشور(۵۱ سینمای شهرستانی و ۲۴ سینمای تهرانی) در اختیار دارد، ابراز امیدواری کرد که فروش جدیدترین فیلم مسعود ده نمکی تا پایان جمعه(۱۵ فروردین ماه) از مرز ۴ میلیارد تومان بگذرد.

تعداد سینماهای «طبقه حساس» در شهرستان دوبرابر می شود

حبیب اسماعیلی(پخش کننده «طبقه حساس») هم با ابراز خرسندی از استقبال مخاطب از این فیلم در ایام نوروز به خبرنگار ایسنا گفت: فروش این فیلم در تهران به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رسید که بیش از سایر فیلم های اکران نوروز بود، همچنین فروش شهرستان ها نیز ۷۰۰ میلیون تومان بود که آماری قابل توجه است. به طور کلی،فروش فیلم سینمایی «طبقه حساس» از دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان گذشته است.

وی افزود: ما اکنون ۳۰ سینما در تهران و ۳۵ سینما در شهرستان ها داریم. البته یکسری از سینماهای شهرستانی از قبل با «معراجی ها» قرارداد داشتند اما از یکی دو روز آینده به جمع سینماهای اکران کننده «طبقه حساس» می پیوندند. به طور کلی تعداد سینماهای اکران کننده «طبقه حساس» در شهرستان ها تا هفته آینده به ۶۰ سینما می رسد.

پخش کننده «طبقه حساس» در ادامه استقبال مخاطبان از این فیلم در ایام نوروز را فوق العاده توصیف کرد و گفت: «طبقه حساس» فقط در روز ۱۲ فررودین ماه در تهران ۱۱۰ میلیون تومان فروش کرد. همچنین در طول ایام عید، سانس های سینماهای «آزادی»، «زندگی» و بعضی از پردیس های دیگر کاملا از صبح رزرو می شدند و بعضا فیلم در سانس های ویژه تا ۴ صبح به نمایش در می آمد.

حبیب اسماعیلی با ابراز امیدواری از تداوم استقبال مخاطبان از فیلم های سینمای ایران اظهار کرد: امیدواریم که همه فیلم ها فروش خوبی داشته باشند، سینمای ایران سال جدید را با فیلم های خوب و استقبال مخاطب شروع کرد و در ایام عید نوروز سر ریز هر فیلم به فیلم دیگر کمک می کرد. امیدوارم سالی که نکوست از بهارش پیدا باشد و فیلم های بعد از این پنج فیلم هم بتوانند فروش خوبی داشته باشند.

انتقاد تهیه کننده «خط ویژه» از وزارت ارشاد و سخنان جالبش درباره تیزرهای «معراجی ها»

منصور لشگری قوچانی در گفت وگویش با خبرنگار ایسنا درباره فروش «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی در طول ایام نوروز عنوان کرد: اگرچه ما تعداد سینماهای بسیار کمی در مقابل سایر فیلم ها در اختیار داریم امافروش «خط ویژه» بسیار خوب بوده و اکنون به مرز یک میلیارد تومان در کشور رسیده است.

وی ضمن انتقاد شدید از آنچه بی عدالتی در توزیع سالن های سینما بین فیلم های نوروزی می خواند، گفت: از میان ۲۵۰ سالن سینمای موجود در کشور، فقط ۲۷ سالن به «خط ویژه» اختصاص داده شده است. این رویه کاملا بر خلاف عدالت است. فعالیت وزارت ارشاد برای معرفی مناسب فیلم های نوروزی نباید فقط به یک گُل دادن به عوامل فیلم ختم شود و فکر می کنم توضیح عادلانه سالن ها نیز برعهده مسئولان سازمان سینمایی بود.

تهیه کننده «خط ویژه» افزود: ما در حال تلاش هستیم که بتوانیم تعداد سالن های بیشتری را به نمایش این فیلم اختصاص دهیم اما سالن ها در انحصار یکسری افراد است. حتی فیلم «با دیگران» هم نتوانسته است تعداد سالن های مناسبی برای اکران بگیرد.

لشگری قوچانی ضمن انتقاد به عملکرد وزارت ارشاد در این باره گفت: امیدواریم در سال آینده با توجه به شعار سال، عدالت در فرهنگ برقرار شود. ما رفتار وزارت ارشاد در قبال فیلم های نوروزی را خیلی بد می دانیم و به نظرمان رفتار صدا و سیما در اختصاص تیزر برای فیلم ها، بسیار عادلانه تر بود.

تهیه کننده «خط ویژه» درباره تبلیغات تلویزیونی این فیلم نیز خاطرنشان کرد: ما از تبلیغات تلویزیونی مان ناراضی نیستیم و به نظرمان رفتار صدا و سیما با «خط ویژه» عادلانه بوده است. البته معتقدم اگر در اختصاص تیزرهای تلویزیونی به «معراجی ها» که محصول شبکه اول سیماست، امتیاز خاصی وجود داشته است، مدیران ارشد تلویزیونی در جریان این امتیازها نبوده و نیستند.

لشگری قوچانی در توضیح این سخنانش بیان کرد: بنده شخصا از شورای بازبینی فیلم های سینمایی و بازرگانی صدا و سیما موضوع را پیگیری کردم. آن ها «معراجی ها» را فیلم خوبی نمی دانستند و این فیلم از نظرشان فیلم متوسطی بود. ضمن آنکه تاکید می کردند که تیزرهای «معراجی ها» از کانال بخش بازرگانی صدا و سیما که مستقیما زیرنظر مسئولان ارشد سازمان اداره می شود، در اختیار این فیلم قرار داده نشده است و این تبلیغات رأسا انجام می شود. بنابراین باید گفت که مسئولان ارشد صدا و سیما از رانت این فیلم در اختصاص تیزرهای تلویزیونی مطلع نیستند.

فیلم «با دیگران»

سمواتی: آنتن تلویزیون بخشی از بیت المال است

امیر سمواتی گفت: اگر هزینه تولید و تبلیغات را با هم جمع کنیم، فیلم «با دیگران» به نسبت سایر فیلم های نوروزی فروش خوبی داشته است.

این تهیه کننده در گفت وگویی با ایسنا مجموع فروش فیلم «با دیگران» را که در ۷ سینمای تهران و یک سینما در مشهد اکران می شود، حدود پنج میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: فیلم دیرتر از چهار فیلم دیگر از ۲۸ اسفند ماه به روی پرده رفت و سینماهای کمی در اختیار دارد و توانستیم تنها ۳۰ تیزر برای این فیلم بگیریم که آن هم مانند قطره ای در دریا بود که طبیعتا دیده نشد.

وی ادامه داد: واقعیتی وجود دارد و آن اینکه تبلیغات یک فیلم بخشی از سرمایه گذاری بر روی آن است و نمی توان آن را حذف کرد. من با اینکه آموزش و پرورش بچه ها را مجبور به دیدن یک فیلم می کند و یا نمایش فیلم ها در دانشگاه ها کاری ندارم اما باید حجم هزینه های تبلیغاتی که برای برخی فیلم ها می شود مورد توجه قرار گیرد که این ارقام اصلا قابل قیاس با فیلم های دیگر نیست.

سمواتی خاطرنشان کرد: هر موقع تلویزیون را باز کردیم شاهد تبلیغات برخی از فیلم ها بودیم که حتی در برنامه هایشان در مورد آن ها صحبت می کردند. کسی هم پیگیر نمی شود که چرا برخی فیلم ها این قدر تبلیغات دارند و دیگران هیچ. اگر آنتن تلویزیون بخشی از بیت المال است پس سهم دیگران چه می شود؟

این تهیه کننده با بیان اینکه در وضعیت فعلی بخش خصوصی فرصت نفس کشیدن پیدا نمی کند ادامه داد: یا باید همه چیز برابر باشد و یا نباشد. با این شیوه بخش خصوصی از سینما فراری می شود، اینکه تلویزیون فیلم هایی را این قدر تبلیغ می کند جای تشکر دارد اما باید شرایط برای سایر فیلم ها هم برابر باشد. وقتی فیلم در بخش دولتی باشد همه جور حمایت می شود و عملا به گونه ای می شود تا برخلاف شعارها، بخش خصوصی نتواند نفس بکشد.

وی با بیان اینکه عملا کسی از اکران «با دیگران» مطلع نیست، ادامه داد: پیشنهاد می کنم واحد بازرگانی صدا و سیما جدولی از آمار تبلیغاتی که برای فیلم های اکران نوروزی در تلویزیون داشته است و مبالغی که دریافت کرده را منتشر کند تا مردم، خود قضاوت کنند. در واقع با این حجم تبلیغات هر کالایی را می توان فروخت و این فروش ها امتیاز خاصی محسوب نمی شود.

سمواتی تاکید کرد: تبلیغات باید به عدل و به صورت مساوی برای همه فیلم ها باشد. من امسال دو فیلم دیگر را برای اکران دارم و با این وضعیت ترس تمام وجودم را فرا گرفته و نمی دانم هزینه های آن ها را از کجا فراهم کنم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار