|
|
کدخبر: ۱۵۱۷۹۲

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به استفاده از معلمان عادی برای برگزاری کلاس های آموزش جبرانی دانش آموزان استثنایی گفت: تمام کتب درسی دانش آموزان با هوش عادی و کم توان ذهنی به صورت الکترونیک در آمده است.

اسماعیل برقی معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر پاسخ به این پرسش که آیا طرح تلفیقی به دلیل کمبود منابع مالی آموزش و پرورش متوقف شده است؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه آیین نامه آموزش تلفیقی – فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰ تصویب شده و شیوه نامه اجرایی آن به استان ها، ابلاغ شده است آموزش تلفیقی – فراگیر در حال اجرا است و سال جدید نیز در واحدهای آموزش و پرورش عادی اجراء خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح تلفیقی در برنامه پنجم توسعه مورد تأکید قرار گرفته است، سیاست آموزش و پرورش نیز گسترش کمی و کیفی آن است و به عنوان یک رویکرد جدید در اولویت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درخصوص ساماندهی نیروهای مازاد در قالب طرح تلفیقی عنوان کرد: نظر به اینکه معلمان آموزش و پرورش عادی در دوره های ابتدایی و به ویژه متوسطه از نظر محتوای دروس تخصصی نسبت به معلمان رابط تسلط بیشتری دارند لذا تمهیداتی اتخاذ شده تا از حضور آنان برای برگزاری کلاس های آموزش جبرانی دانش آموزان تلفیقی – فراگیر استفاده شود.

برقی در رابطه با تولید محتوای الکترونیک ویژه دانش آموزان استثنایی گفت: با توجه به اینکه اکثر مدارس استثنایی در سطح کشور هوشمندسازی شده است و از طرف دیگر دانش آموزان استثنایی به دلیل محدودیت ها نیاز بیشتری به فن آوری های نوین دارند و با استفاده از این فن آوری ها فرآیند یادگیری آن ها تسهیل می شود لذا تمام کتب درسی دانش آموزان با هوش عادی و کم توان ذهنی به صورت الکترونیک در آمده است و در پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار گرفته تا معلمان و دانش آموزان استثنایی بتوانند از آن بهره برداری کنند. لازم به ذکر است که سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور تشویق و ترغیب همکاران به تولید و استفاده از محتوای الکترونیک اولین جشنواره در این حوزه را برگزار می کند و دستورالعمل آن به سراسر کشور ارسال شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار