|
|
کدخبر: ۱۵۱۹۱۸

تسنیم گزارش می‎دهد /

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شهرک‎های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین طرح انتقال آب معدنی خاورمیانه در کوهرنگ اجرا می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازشهرکرد، کارشناسان می گویند تولید آب معدنی از مزیت های اصلی چهارمحال و بختیاری است که تبدیل این مزیت به یکی از عوامل اصلی رشد اقتصادی و افزایش درآمد نیازمند برنامه ریزی و مدیریت برای تولید و صادرات این صنعت است.

در چهارمحال و بختیاری ۲۴۶ چشمه شناسنامه دار وجود دارد

در چهارمحال و بختیاری ۲۴۶ چشمه شناسنامه دار وجود دارد که چهار چشمه بزرگ آب معدنی دیمه کوهرنگ، باغ رستم بهشت آباد اردل، چشمه سفید بروجن و سندگان لردگان مهمترین ذخایر آب معدنی این استان هستند.

تولید و بسته‎بندی ۵۰۰ میلیون لیتر آب معدنی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ میلیون لیتر آب معدنی در این استان تولید و بسته بندی می شود و ۲۷ طرح بسته بندی آب معدنی استان هم در دست اجراست که با بهره برداری از آن ظرفیت تولید و بسته بندی آب معدنی در این استان به ۵ میلیارد لیتر می‎رسد.

نعیم امامی، ظرفیت بالای سرمایه‎گذاری در بخش بسته‎بندی آب معدنی، زمینه ایجاد نخستین شهرک تخصصی آب معدنی در چهارمحال و بختیاری را فراهم کرده است.

وی با اشاره به ایجاد نخستین شهرک تخصصی آب معدنی در چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون ۵۰ درصد زیر ساخت های این شهرک فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۹۰۰ چشمه در این استان، تصریح کرد: در جوار نزدیک به نیمی از این چشمه ها قابلیت ایجاد کارخانه بسته بندی آب معدنی وجود دارد.

اجرای بزرگترین طرح انتقال آب معدنی خاورمیانه در کوهرنگ

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز در همین رابطه اظهار کرد: بزرگترین طرح انتقال آب معدنی کشور و خاورمیانه در شهرک تخصصی آب معدنی کوهرنگ در مساحتی نزدیک به ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع از چشمه دیمه تا این شهرک صنعتی در حال اجراست.

علی گنجی افزود: ظرفیت اسمی این مجتمع تولیدی سالانه دو میلیارد و ۸۳۵ لیتر آب است که با بهره برداری از این مجتمع تولیدی زمینه اشتغال افزون بر هزار نفر در این شهرک صنعتی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: این شهرک در ۹۰ هکتار در دو بخش و ۵۶ واحد صنعتی تولید آب معدنی در حال ساخت است.

گنجی با بیان اینکه بخش نخست این مجتمع تولیدی حدود ۴۳ هکتار است که در این بخش ۳۰ واحد صنعتی پیش بینی شده است، گفت: برای ساخت بخش نخست شهرک تخصصی بسته بندی آب معدنی کوهرنگ تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای بهره برداری از آن به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم این طرح هم با ۱۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

ضرورت ایجاد امکانات زیرساختی در شهرک‎های آب معدنی چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار کرد: در برخی شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری از جمله کوهرنگ که اصلی ترین شهرک تولیدی آب استان است، هنوز امکانات زیرساختی اولیه مانند برق و گاز متناسب با نیاز واحدها وجود ندارد.

حسین صمدی، سازماندهی ورود بنگاه‎ها به این صنعت، تشویق به ادغام و اتحاد بین بنگاه‎ها در استان، ایجاد نهادهای پشتیبان مدیریتی و فن‎آوری و هدف‎گیری بازارهای جدید را از مهمترین راه حل های بهره برداری هرچه بیشتر از این سرمایه گذاری ها و جلوگیری از هدر رفت سرمایه گذاری های جدید می داند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار