|
|
کدخبر: ۱۵۱۹۷۲

درپی تغییرشرایط آب وهوایی و نزولات جوی برف و باران درچند روز گذشته دراغلب استانهای کشور، شدت بارش باران در استان کرمان موجب گرفتاری ۱۰ نفر در سیل شده بود که این افراد توسط راهداران نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: بارش تگرگ در محور جیرفت - ساردوئیه در آخرین روز تعطیلات نوروزی موجب کندی تردد در این مسیر شد و با شدت یافتن بارش باران رودخانه های منطقه طغیان نموده وده ها خودرو را گرفتار کرد.

در پی اعلام وضعیت شرایط بحرانی در منطقه، راهداران اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان با حضور در مناطق مختلف این استان از جمله منطقه گردشگری دلفارد با تلاش بی وقفه خودروها و مسافران گرفتار در مسیر سیلاب رودخانه این منطقه را از خطر حتمی نجات و به مسیرهای امن هدایت کردند.

براساس این گزارش این تلاشگران پس از ۷ ساعت تلاش موفق شدند جان فردی را که در روستای گمین بخش جبالبارز شهرستان جیرفت با تخریب راه در اثر سیل دچار آسیب شده بود نجات دهند همچنین جان ۹ نفر دیگر از جمله ۳ نوجوان که اطراف رودخانه هلیل درروستای چمن واقع در بخش مرکزی جیرفت گرفتار سیلاب شده بودند باعملیات امدادی راهداران از خطر رهایی یافته به مکان امن انتقال داده شدند.

۴ نفر از این افراد در حال چرای دام بودند که سیل آنها را غافلگیر کرده بود و ۵ نفر دیگر از اهالی برای امداد آنان رفته بودندکه همگی گرفتارشده بودند. گفتنی است؛ از شروع فصل بهار و تعطیلات نوروزی و در پی چندین نوبت بارش های بهاری در استان کرمان و جنوب این استان رودخانه های فصلی طغیان و مشکلاتی را برای اهالی و مسافرانی نوروزی که به این استان سفرکرده بودند فراهم آورد ولی با همت و تلاش راهداران تمامی محورها باز بوده و ایمنی سفرهای جاده ای دراین ایام به شایستگی برقرار شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار