|
|
کدخبر: ۱۵۲۰۶۵

نتایج گزارش بازرسی های نوروز ۹۳ در گفت وگوی معاون سازمان حمایت با تسنیم اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: معاون بازرسی سازمان حمایت از کاهش ۴۳ درصدی تخلفات نسبت به سال گذشته، گفت: ۳۰ هزار گزارش مردمی در سامانه ۱۲۴ ثبت وحدود ۲۵۷۰ پرونده برای واحد های پروتئینی طی یک ماه طرح ویژه نوروز ۹۳ تشکیل شده است.

مجتبی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمبا توجه به پایان بازرسی ویژه نوروز ۹۳ در روز گذشته اظهار داشت: طرح بازرسی ویژه نوروز ۹۳ از ۱۵ اسفند سال ۹۲ شروع و روز گذشته(۱۵ فروردین) به پایان رسید که طی این مدت ۸۰۰ هزار بازرسی از کالا و خدمات مورد هدف انجام شد و علاوه بر آن نیز ۴ هزار گشت مشترک با تعزیرات، استانداری و میراثفرهنگی انجام گردید.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار گزارش مردمی توسط سامانه ۱۲۴ اعلام و پس از دریافت مورد رسیدگی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: بیشترین گزارش های مردم در سامانه۱۲۴ مربوط به پوشاک، کیف و کفش، خدمات عمومی از جمله قالیشویی ها و بلیط های اتوبوس بین شهری و در نهایت صیفی جات بوده است. در روند بازرسی های انجام شده، ۳۵۰۰ بازرس و ۲۱ هزار ناظر افتخاری با سازمان حمایت همکاری داشته اند.

*تشکیل ۲۵۷۰ پروند برای واحد های فروش محصولات پروتئینی

معاون بازرسی سازمان حمایت با بیان اینکه حجم تخلفات در کالاهای مورد هدف نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد کاهش یافته است، گفت: برخی از واحد های صنفی در حوزه محصولات پروتئینی، طی دو الی سه روز نخست تعطیلات از شرایط بازار سوء استفاده کرده و قیمت ها را اندکی افزایش داده بودند که با همکاری اصناف و سازمان صنعت استانها برخورد لازم انجام شد. در راستای بازرسی های انجام شده از واحد های پروتئینی از ۱۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه ۲۵۷۰ پرونده تشکیل شده است.

فراهانی ادامه داد: از اصناف درخواست داریم واحد های بدون پروانه کسب را ساماندهی کنند زیرا هر ساله بیشترین تخلفات مربوط به واحد های بدون پروانه کسب است بنابراین لازم است اصناف تدابیری برای این واحد ها در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در روند بازرسی های سال ۹۳، اتحادیه ها و انجمن های مربوط به کالاهای مورد هدف نیز در کنار سازمان حمایت واحد های زیر مجموعه خود را مورد بازرسی قرار دادند، تصریح کرد: در یک ماه بازرسی که سازمان حمایت ویژه نوروز ۹۳ انجام داد از ۸۰۰ هزار مورد بازرسی، ۴۰ هزار پرونده تشکیل شد که ۹۶ درصد این پرونده ها مربوط به واحد های خرده فروشی بود. دلیل اصلی کاهش تخلفات نسبت به سال گذشته، بررسی چالش های چند سال گذشته در ایام نوروز و تعیین تدابیر لازم برای حل این مسائل بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار