|
|
کدخبر: ۱۵۲۲۲۴

در گفت وگو با تسنیم اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: خبری مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوییل از ساعت ۱۲ امشب منتشر شده است که با وجود رد این خبر توسط معاون وزیر نفت، جایگاه داران افزایش نرخ این دو فرآورده در زمان اعلام شده را بعید نمی دانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی تسنیم، امروز خبری منتشر شد مبنی بر این که تا پایان امشب قیمت بنزین یارانه ای به ازای هر لیتر به ۷۰۰ تومان، قیمت بنزین آزاد به ازای هر لیتر به ۱۲۰۰ تومان و قیمت گازوییل به ازای هر لیتر به ۸۵۰ تومان افزایش خواهد یافت.

اما رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با ابراز بی اطلاعی از این موضوع به خبرنگار تسنیم، اعلام قیمت سوخت را بر عهده سازمان هدفمندی یارانه ها دانست و گفت: در جریان افزایش قیمت بنزین و گازوییل نیستم.

داوود عربعلی در پاسخ به این سال که آیا ممکن است قیمت بنزین و گازوییل بدون اطلاع به جایگاه داران سوخت افزایش یابد هم توضیح داد: یکی از مزیت های سامانه هوشمند سوخت این است که اعمال هر تغییر در قیمت سوخت را محاسبه می کند و و نیازی نیست که از پیش به جایگاه داران اطلاع داده شود؛ در واقع در صورت افزایش قیمت سوخت فرد بعد از سوخت گیری متوجه افزایش قیمت خواهد شد.

رییسی فرد یکی از نمایندگان جایگاه داران سوخت نیز از افزایش قیمت سوخت در زمان اعلام شده ابراز بی اطلاعی کرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیران دولتی تصمیم بر افزایش قیمت بنزین و گازوییل بگیرند از ۴،۵ روز قبل در مورد نحوه اجرای آن موضوع را با جایگاهداران مطرح خواهند کرد تا زمینه برای این کار آماده شود.

رییس سندیکای جایگاه داران سوخت البته پیش بینی کرد: ممکن است قیمت بنزین و گازوییل در روزهای پایانی فروردین ماه افزایش یابد.

این در حالیست که یکی دیگر از نمایندگان جایگاه داران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم احتمال افزایش قیمت بنزین را در ساعت ۱۲ امشب رد نکرد و توضیح داد: از اسفند سال ۱۳۹۲ به جایگاه داران اعلام شد که آماده افزایش قیمت بنزین باشند، بعد این تاریخ به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد و اکنون نیز ممکن است این افزایش قیمت در زمان گفته شده اعمال شود.

بیژن حاج محمدرضا با بیان این که مسوولان معتقدند نیازی نیست جایگاه داران در جریان زمان افزایش قیمت بنزین قرار گیرند گفت: در تیرماه ۱۳۸۶، زمانی که بنزین سهمیه بندی شد، تا ساعت ۲۳:۳۰ جایگاه داران اطلاعی از افزایش قیمت بنزین نداشتند.

رییس انجمن صنفی جایگاه داران عرضه سوخت اعلام کرد: به هر حال شیفت شب جایگاه ها آماده هر گونه افزایش قیمت بنزین و گازوییل است.

البته امروز عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به تسنیم گفت: تا این لحظه هیچ ابلاغیه ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته ایم و افزایش ناگهانی قیمت بنزین در ساعت ۲۴ امشب شایعه است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار