|
|
کدخبر: ۱۵۲۳۷۱

اعضای کاروان زائران صلح سوریه در نشست خبری در تهران با بیان اینکه تلاش کاروان برای توقف خشونت ها عنوان کردند حضورشان در ایران برای آن است که ایرانیان به حقیقت سوریه نزدیک تر هستند.

به گزارش مشرق،عصر امروز در موسسه فرهنگی شهدای انقلاب(سرچشمه) کنفرانس خبری کاروان زائران صلح سوریه با حضورچهره های بین المللی این کاروان برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس خبری مایرید ماگوایر با ابراز خرسندی از حضور در ایران با بیان اینکه به ایران آمده ام تا با خواهران و برادران ایرانی به سوریه سفر کنیم، گفت: علت این سفر این است که وقتی یک عضو از خانواده با رنج و مشکلات مواجه می شود وظیفه بقیه اعضا است که به داد او برسند.

* مایرید ماگوایر: مردم سوریه در بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند

وی افزود: سال گذشته به همراه هیأتی به لبنان و سوریه سفر کردیم و کمپ های آوارگان سوری را بازدید کردیم و از شدت مصائبی که بر مردم سوریه می گذرد شوکه شدیم؛ مردمی که در دو طرف نظام قرار گرفته اند.

این عضو ایرلندی کاروان زائران صلح سوریه با بیان اینکه ما کشته شدن کودکان، رنج آنها، آوارگی و گرسنگی زنان و کودکان را به چشم دیدیم، تصریح کرد: آنها در بدترین شرایط ممکن زندگی می کردند و این آن چیزی است که قلب هر انسانی را به درد می آورد و باید ما این را درک کنیم و آن را به جهانیان بگوییم.

وی افزود: آن چیزی که در سوریه در جریان است خشونت طرفین منازعه است؛ دولتی که در مواجهه با مخالفان خود از خشونت استفاده می کند و جنگجویان خارجی که برای اهداف دول دیگر جنگ می کنند.

اینبرنده جایزه صلحنوبلبا بیان اینکه خشونت به هر نوع اشتباه است از طرفین منازعه خواستار مذاکره و گفت وگو شد و آن را تنها راه حل خواند و گفت: اکنون مردم سوریه برای صلح اقدام کرده اند و جریان مصالحه که برای حل مشکلات از طریق گفت وگو شکل گرفته در حال فعالیت است.

وی افزود:این حق مردم سوریه است که بدون دخالت خارجی مشکلات خود را حل کنند و در این راستا باید تحریم ها علیه سوریه برداشته شود چرا که تنها فشار بر مردم است.

ماگوایر با تاکید بر اینکه خشونت در سوریه و خاورمیانه کافی است، تصریح کرد: سلاح های هسته ای و کشتارجمعی و سلاح های نوین تنها جنگ را به ارمغان آورده اند و ما زنان باید با خشونت و بمب و سیاست جنگ طلبانه مقابله کنیم و صلح را به ارمغان بیاوریم.

*مایرید ماگوایر: باید از همه فرصتهای دینیبرای بسط صلح استفاده کنیم

وی در پاسخ به سوالی در باره اینکه این کاروان در کدام طرف قرار گرفته است، گفت: سئوال اصلی چگونگی توقف خشونت است، این مهم نیست کودکان چگونه کشته می شوند بلکه نظامی گری و شبه نظامی گری باید متوقف شود چرا که این عرصه صلح را به ارمغان نمی آورد بلکه آنچه باید صورت بگیرد گفت وگوست.

این چهره بین المللی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره پیشنهاد این چهره بین المللی برای اعطای جایزه صلح نوبل به مادر مریم اگنس گفت: افتخار مادر اگنس این است که جریان مصالحه در سوریه را به راه انداخت و کسانی که جایزه صلح نوبل را می گیرند به دلیل فعالیت های صلح طلبانه بوده و چه حرکتی مهمتر از جریان مصالحه در سوریه است که توانسته مردم این کشور را در کنار هم جمع کند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره اینکه کسانی که دستشان به جایی نمی رسد برای سوریه چه می توانند بکنند گفت: صلح از قلب می آید پس نخستین کار دعا برای صلح است؛ صلح از خانواده و از اماکن عبادی می آید و ما باید از همه این فرصتها برای بسط صلح و جلوگیری از خشونت استفاده کنیم همانگونه که پیشتر درباره فلسطین و صلح در این کشور نیز همین نکته را عنوان کرده ایم.

مایرید ماگوایر همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره جریانات تکفیری گفت: ما باید به علت و دلیل این خشونت ها توجه کنیم تا بتوانیم انها را متوقف کنیم همانگونه که مردم باید خشونت ها را متوقف کنند، دولت ها هم باید سیاست های خشونت آمیز خود را متوقف سازند چراکه صلح تنها انتخابی است که باید صورت پذیرد.

* پدر دیو اسمیت: کاروان زائران صلح برای سوریه حامل کمک های دارویی است

در ادامه این کنفرانس خبری پدر دیو اسمیت از استرالیا با بیان اینکه ما سیاست مدار نیستیم، گفت: ما تنها مردم عادی هستیم که دست در دست هم دستمان را به سوی مردم سوریه دراز کرده ایم تا برای آنها صلح به ارمغان آید.

وی افزود: این اتحاد باید در میان مردم عادی، بانوان، شیخ ها و کشیش ها گسترش یابد تا صلح به سوریه بازگردد و مردم سوریه بدون دخالت خارجی مشکلات خود را حل کنند.

این چهره صلح طلبهمچنین در پاسخ به سئوالی درباره هدف از حرکت این کاروان گفت: ما به دنبال ارسال کمک های دارویی به سوریه هستیم و امیدواریم این مسیری شود تا در آینده نزدیک کمک های بیشتری را به مردم آواره و رنج کشیده سوریه برسانیم و مردم کسورها مختلفی را درگیر این مسأله بکنیم.

*مادر مریم اگنس: امروز سوریه در رسانه های غربی چون یک فیلم سینمایی است

در ادامه این نشست خبری مادر مریم اگنس با بیان اینکه ما از لبنان برای زیارت صلح به سوریه می رویم، گفت: هدف ما صلح در سوریه و دیگر مناطق خاورمیانه است.

وی افزود: امروز سوریه در رسانه های غربی چون یک فیلم سینمایی است که خیلی پررنگ جلوه می کند و مردم را فریب می دهند؛ امروز همه می دانند که در سوریه چه اتفاق می افتد و دخالت خارجی آشکار شده است اما برخی اصرار دارند اعلام کنند که آنچه در سوریه اتفاق می افتد یک انقلاب مردمی است.

این چهره مسیحی با بیان اینکه برای رسیدن به مصالحه نزدیک شدن به حقیقت نیاز است، گفت:ما امروز در ایران هستیم چرا که مردم و مسئولین ایرانی به حقیقت نزدیکتر هستند.

وی افزود: ما باید به مردم سوریه کمک کنیم چرا که ۹ میلیون بی سرپناه و بی غذا امروز در سوریه و کشورهای اطراف هستند که این بدترین تراژدی از جنگ جهانی دوم است.

* مادر مریم اگنس: تکفیری ها تلاش برای ارائه یک چهره کاریکاتوری از اسلام است

وی در پاسخ به سئوالی درباره ریشه جریانات تکفیری در سوریه گفت: نمی خواهم از اسلام نام ببرم اما تکفیری ها تلاش برای ارائه یک چهره کاریکاتوری از اسلام است و آنها ابزاری بیش برای تخریب نیستند.

وی افزود: جریانات تکفیری به دنبال اهداف سیاسی هستند اما هر پوشش مذهب برای این اهداف سوء استفاده می کنند و به دنبال ایجاد جنگ طائفه ای و مذهبی هستند.

مادر مریم اگنسبهترین جواب به این جریانات را ایجاد یک پل دوستی بین صاحبان مذاهب دانستو تاکید کرد: ما بایدنگاه باز داشته باشیم و اگرچه این جریانات یک چالش و یک تهدید هستند اما اتفاقی که در سوریه افتاد پر ثمر بد چرا که حفیفت جریانات بر همگان آشکار شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره رفتار رسانه های غربی در اوضاع سوریه گفت:باید اذعان کنیم که ما نیز فریب رسانه ها را خوردیم و با دروغ هایی که منتشر کردند اتفاقات فجیعی را در سوریه رقم زده اند.

اگنسرفتار رسانه های دروغ پراکن را رسوایی حقیقی دانست و افزود: این یک رسوایی است که آیندگان ر رساله های دانشگاه آن را بررسی خواهند کرد چرا که آنچه که در سوریه رخ داد یک جنگ رسانه ای و برخلاف همه قوانین جهانی بود و متاسفانه شاهد مواضع نادرست رسانه ها بودیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار