|
|
کدخبر: ۱۵۲۳۷۳

مدیرعامل صندوق بین المللی پول:

خبرگزاری تسنیم: کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین المللی پول گفت، اقتصاد جهانی در حال عبور از دوره رکود بزرگ است، هرچند رشد کلی اقتصادی همچنان بسیار آهسته و ضعیف است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از صندوق بین المللی پول، کریستین لاگارد، در سخنانی در مدرسه مطالعات عالی بین المللی در واشنگتن در آستانه نشست های بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی افزود، «یک ترمیم آهسته و شکننده در جریان است که اکنون نیازمند تغییر روند به سمت رشد سریع تر و پایدارتر است.»
لاگارد با اشاره به معدود روندهای گسترده در اقتصاد جهانی، خاطرنشان کرد که فعالیت اقتصادی در اقتصادهای پیشرفته، نظیر آمریکا، حوزه یورو و ژاپن در حال افزایش است، اما سرعت این افزایش در نقاط مختلف متفاوت است.
وی در ادامه گفت، نرخ رشد در کشورهای دارای بازار نوظهور در عین کند شدن، همچنان در بین بالاترین نرخ های رشد جهان قرار دارد. به خصوص در بازارهای نوظهور آسیا که یک نقطه درخشان ادامه دار در اقتصاد جهانی محسوب می شود. همچنین رشد در منطقه زیر صحرای آفریقا با روندی قوی تداوم دارد. لاگارد افزود، وضعیت در کشورهای عربی در حال گذار که رشد اقتصادی به دلیل وضعیت دشوار اجتماعی و سیاسی پایین باقی مانده، چالش برانگیز تر است.
لاگارد هشدار داد که موانع کوتاه مدتی در مسیر رشد قوی تر و پایدار تر وجود دارند. موانع قدیمی شامل اتمام طرح اصلاح بخش مالی، تداوم سطح بالای بدهی ها در بسیاری از کشورها و نرخ بالای بیکاری هستند.
موانع جدید عبارتند از:
- ریسک در حال ظهور نرخ پایین تورم - یک بازه زمانی احتمالا طولانی از تورم پایین که می تواند تقاضا و تولید و همچنین رشد و اشتغال زایی را با وقفه مواجه کند.
- ریسک نوسانات گسترده در بازار به همراه کاهش تعدیل سیاست تسهیل کمی در اقتصادهای پیشرفته و به طور کلی یک فضای مالی خارجی کمتر مساعد.
- تنش های ژئوپلتیک می تواند بر چشم انداز اقتصاد جهانی سایه بیافکند. وضعیت در اوکراین یکی از وضعیت هایی است که اگر به درستی مدیریت نشود، می تواند تبعات گسترده ای را به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام / / ۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار