|
|
کدخبر: ۱۵۲۴۷۳

مدیرمسئول روزنامه ایران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرمسئول روزنامه ایران، ضمن اشاره به عواملی که باعثکاهش اقبال عمومی نسبت به آنها می شود، گفت: روزنامه ها باید بازگوکننده مسائل مردم باشند.

محمدتقی روغنی ها در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی پایین بودن تیراژ روزنامه ها در کشور، اظهار داشت: این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ به طور مثال یک دلیل آن عادت نداشتن مردم به مطالعه است که البته تنها در مورد روزنامه نبوده و کتاب و سایر مکتوبات را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: البته اقبال کم مردم نسبت به روزنامه ها یک مسئله تاریخی است و از نگاه مردم به روزنامه ها ناشی می شود، چراکه در دوره استبداد بجز در مقاطعی کوتاه مطبوعات بازگوکننده و آیینه مسائل مردم نبودند و درنتیجه اعتماد به آنها به سختی شکل می گرفت.

مدیر مسئول روزنامه ایران با اشاره به توفیقاتی که طی سال های اخیر توسط روزنامه ها کسب شده و اقبال عمومی را نسبت به آنها تغییر داده، افزود: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کاهش استقبال از روزنامه ها و رسانه های مکتوب شبکه های ماهواره ای، تلویزیونی و رسانه های مجازی هستند که در این زمینه وجود دارند.

وی همچنین گفت: در کشورهای اروپایی علیرغم وجود انواع رسانه استقبال مردم از روزنامه ها کم نشده، چرا که مردم به رسانه ها و مطبوعات اعتماد دارند؛ اما ما اعتماد مردم را جذب نکردیم و هر رسانه سعی می کند طبق مشی خود یک جانبه جلو رود.

روغنی ها خاطرنشان کرد: یک دلیل دیگر برای این موضوع ضعف حرفه ای اصحاب این حرفه است که نتوانسته مردم را جذب کند، چراکه مردم تصور می کنند با خواندن یک روزنامه اطلاعاتی که می خواهند کسب نکرده و بر دانش آنها افزوده نمی شود.

وی با اشاره به عواملی که باعثمی شود قیمت روزنامه بالا رفته و درنتیجه در سبد کالایی مردم قرار نگیرد، بیان کرد: عواملی از جمله قیمت بالای کاغذ، هزینه های چاپ و دستمزد دست اندرکاران باعثبالا رفتن قیمت روزنامه می شود، لذا اگر دولت در این زمینه حمایت کند به طور مثال یارانه برای تیراژ رایگان در نظر گرفته شود می تواند موثر باشد.

وی در پایان گفت: رسانه ها و به ویژه روزنامه ها باید بازگوکننده نیاز مخاطبان باشند و از سوی دیگر فکری هم به حال سیستم توزیع روزنامه ها شود چراکه علاوه بر عوامل مذکور نرسیدن یا با تاخیر رسیدن روزنامه ها به برخی شهرها در استقبال مردم تاثیر دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار