|
|
کدخبر: ۱۵۲۴۷۴

مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی از افزایش ۳۰ درصدی بازدید از موزه های سعدآباد، گلستان و نیاوران در ایام نوروز خبر داد.

محمدرضا کارگر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص بازدیدهای نوروزی مردم از موزه های کشور اظهار داشت: مهم ترین اتفاقی که در بازدیدهای مردم از موزه های کشور رخ داده است موضوع تغییر نسبی نگاه مردم به موزه های بود به این مفهوم که مردمی برای پاسخ به سوالاتی که در ذهنشان نقش بسته بود به موزه ها می آمدند. یعنی نگاه نسبت به گذشته بهتر و هدفمندتر شده است.

وی اضافه کرد: این اتفاق موجب شد که بازدید از موزه ها صرفا از یک حالت تفننی خارج شود لذا کیفیت بازدیدها متفاوت تر از سال گذشته بود به طوری که در برخی از موزه ها مردم ۳ ساعت در صف انتظار برای دیدن یک موزه می ایستادند در حالی که امروز کمتر می بینیم که مردم حتی برای نیازهای اساسی خود اینگونه در صف بایستند.

کارگر تصریح کرد: اعتقاد دارم فضایی ایجاد شده است که برای در آن موزه ها برای مردم اهمیت پیدا کرده اند و به نوعی بازدید از موزه نیاز محسوب می شود و حاضرند هزینه بدهند و در صف هم منتظر بایستند.

مدیر کل موزه های سازمان میراثفرهنگی ادامه داد: باید به تغییر نگاه مردم احترام بگذاریم و این فرصت را مغتنم بشماریم، از طرفی باید این استقبال را تعدیل و کاری کنیم که استقبال مردم از موزه ها در طول سال باشد.

وی با بیان این که حدود ۳۰درصد در میزان مخاطبان و بازدیدکنندگان از موزه های کاخ گلستان، نیاوران و سعدآباد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز افزایش داشتیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که میراثفرهنگی موضوع روز مردم شده است و این اتفاق مبارکی است، در برخی موزه ها افزایش جمعیت به حدی بود که نگران آسیب به موزه بودیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار