|
|
کدخبر: ۱۵۲۶۷۸

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: استقرار نظام تضمین کیفیت با هدف دستیابی به بهره وری در بخش های مختلف آموزش و پرورش از جمله اولویت های این مرکز در سال ۹۳ است.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدرخصوص اولویت های این مرکز در سال ۱۳۹۳ اظهار داشت: مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۳ ماموریت ها و مولفه هایی را در کنار وظایف سنتی خود که همان برگزاری امتحانات و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است طراحی کرده است.

وی افزود: در نظام آموزشی مولفه هایی داریم که دست به دسهم می دهند تا تعلیم و تربیت شکل بگیرد. این ارکان در سطح مدرسه شامل دانش آموز، معلم، محتوای آموزشی، فضا و تجهیزات آموزشی می شود که این عوامل در درون مدرسه به فرایند آموزشی و تحصیلی شکل می دهند بنابراین در سال جدید به تبیین استاندارد فضای آموزشی، تجهیزات و نیروی انسانی می پردازیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از وظایف این مرکز به پایش برنامه های ارائه شده از سوی وزیر آموزش و پرورش به مجلس مربوط می شود، گفت: در این راستا یکی از وظایف اصلی ما طراحی و استقرار " نظام تضمین کیفیت " است.

عمادی در تشریح " نظام تضمین کیفیت " عنوان کرد: این نظام در حقیقت استقرار نظام بهره وری در درون آموزش و پرورش است یعنی اینکه بدانیم در حوزه های مختلف آموزش و پرورش چگونه می توان بهترین کار را انجام داد و اقداماتی که در بخش های مختلف انجام می شود، توجیه بهره وری داشته باشد و در راستای اهداف و ماموریت های وزارت آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار