|
|
کدخبر: ۱۵۲۷۱۶

رهاسازی سمندر ها و لاک پشت ها به زیستگاه اصلی خود؛

خبرگزاری تسنیم: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به آتش سوزی هر ساله در تعطیلات نوروز امسال نه تنها در تعطیلات بلکه بعد از آن مورد آتش سوزی در پارک ها را نداشتیم.

اسماعیل میران زاده، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت و گو با خبرنگار محیط زیستخبرگزاری تسنیماظهارداشت: در تعطیلات نوروز ۹۳ و بعد از آن زیستگاه ها، نسبت به سال گذشته امن تر بودند و با توجه به اینکه انتظار آتش سوزی در پارک ها را داشتیم خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت زیستگاه ها نسبت به سال گذشته امن تر بود، ادامه داد: تنها یک اطفای حریق محدود در پارک سرخه حصار رخ داد که به سرعت مهار شد بنابراین آتش سوزی در سال ۹۳ نداشتیم همچنین باید بگویم که در ایام تعطیلات نوروز نیز نایلون و سی دی به شهروندان ارائه می شد که این امر به عدم انباشت زباله در سطح پارک ها کمک موثری کرد.

** عدم انباشت زباله در سال ۹۳ در سطح پارک ها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: نیرو های یگان حفاطت محیط زیست نیز در ایام تعطیل در پاسگاه های محیط بانی حضور داشته و به صورت شبانه روزی از محیط زیست حفاظت می کردند، بنابراین امسال با تمام این تمهیدات انباشت زباله و حریق در سطح پارک ها صورت نگرفت.

میران زاده نیز در خصوص سمندر ها و لاک پشت هایی که کشف شده است، افزود: سمندر هایی که توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست کشف شده بودند، به منظور رهاسازی در زیستگاه اصلی خود(خوزستان و لرستان) انتقال یافته و رها سازی شدند.

وی ادامه داد: به طور کلی باید بگویم بهبود در وضعیت جانوران امسال با کمک اداره کل محیط زیست استان تهران و مشارکت مردم صورت گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار