|
|
کدخبر: ۱۵۲۷۶۴

مدیرعامل انتشارات سروش در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل انتشارات سروش با اشاره به صدور قطعنامه پارلمان اروپا و دخالت آشکار آن در مسائل داخلی کشورمان، گفت: حمایت پارلمان اروپا از انجمن منحله روزنامه نگاران، دلیل رسوایی آن انجمن است.

مهدی فضائلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: اقدامی که اخیراً پارلمان اروپا در صدور قطعنامه انجام دادند، در حقیقت مداخله آشکار در جزئی ترین مسائل داخلی کشورمان است که اقدامی بی سابقه و خارج از روال دیپلماسی قلمداد می شود؛ البته واکنش هایی هم از سوی مجموعه های مختلف در داخل کشور نسبت به آن نشان داده شد.

وی ادامه داد: از جمله مفاد این قطعنامه ورود به موضوع انجمن صنفی منحله روزنامه نگاران است که این حمایت دلیل مضاعفی بر ناسالم بودن تمام دلایلی است که انجمن براساس آن شکل گرفته و نشان می دهد افراد عضو انجمن منحله با پیشینه ای که داشته اند نمی توانند مجدداً این انجمن را احیا کنند.

مدیرعامل انتشارات سروش همچنین گفت: البته ممانعت از شروع به کار مجدد انجمن منحله روزنامه نگاران در درجه اول به دلیل حقوقی است چرا که به لحاظ حقوقی امکان شروع فعالیت مجدد برای آن ها وجود ندارد. دلیل دیگر نیز پیشینه سیاسی افراد عضو این انجمن است که در آن مدت از حوزه روزنامه نگاری سوء استفاده کردند.

فضائلی افزود: قطعنامه صادر شده و حمایت از انجمن منحله روزنامه نگاران مؤید عدم سلامت این انجمن است و وقتی تشکلی به نقطه ای می رسد که بیگانگان از آن حمایت می کنند نشان می دهد که افراد آن تشکل به دنبال منافع ملی نبودند که اگر بودند بیگانگان از آن ها حمایت نمی کردند، بیگانگانی که در فهرست آن ها تمام دشمنان کینه توز نسبت به ملت ایران دیده می شود.

وی بیان کرد: حمایت اتحادیه اروپا از انجمن منحله روزنامه نگاران دلیل رسوایی انجمن منحله است و نیروهای قدیمی عضو این انجمن می توانستند اعلام برائت کرده و سکوت آن ها نشان دهنده همراهی با دشمنان است.

مدیرعامل انتشارات سروش در پایان گفت: موضع قوه قضاییه نیز در این زمینه روشن و شفاف است و دادستان کل کشور نیز چندین بار مطرح کردند که مادامی که انجمن منحله روزنامه نگاران مشکل حقوقی و سیاسی دارد، اجازه شروع به کار مجدد را نخواهد داشت. ضمن این که مجموعه دیگری با مجوز قانونی به عنوان انجمن صنفی روزنامه نگاران در این حوزه در حال فعالیت بوده و یک صنف نمی تواند دو انجمن داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار