|
|
کدخبر: ۱۵۲۸۵۶

عضو کمیسیون عمران شورای شهر درگفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: وعده های دولت در حوزه مطالبات مدیریت شهری در ۶ ماه گذشته در حد شعار بود اما امیدواریم در سال جاری این شعارها عملی شود.

ابولفضل قناعتی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه بعد از آغاز کار شورای شهر تهران در دوره جدید و با حضور وزرای دولت در شورا، شعارهای خوبی سر داده شد اما اقدام عملی برای اجرای آنها صورت نگرفت، اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری شعارهای سر داده شده از سوی مسئولان دولتی به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در ۶ ماه دوم سال گذشته در هیچ حوزه ای از سوی دولت به شهرداری کمک نشد این در حالی است که قرار بر این بوده طبق تعهدی که دولت قبلی در راستای اجرای هدفمندی یارانه ها داده بود ۵۰ درصد در حوزه مترو و ۸۲ درصد در حوزه اتوبوسرانی ارائه دهد اما این مبالغ پرداخت نشد و نوسازی تاکسی ها نیز مورد توجه قرار نگرفت؛ در واقع در این چند ماه همه چیز در حد شعار بود.

فناعتی گفت: در حال حاضر طبق قانون، مدیریت شهری مطالباتی از دولت دارد که با توجه به وجود پول در خزانه، دولت باید آنها را بپردازد. این در حالی است که مطالبات مذکور ابتدایی ترین مطالبات شهری است. متأسفانهدولت پول جریمه خودروها را که بخشی از آن به شهرداری تعلق می گیرد(رقمی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان) و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی حق شهرداری است هنوز پرداخت نکرده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شعارهایی که وزرای نفت، نیرو، راه، مسکن و خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در خصوص آلودگی هوا و حمل و نقل شهر تهران مطرح کردند، خوب بود، اما امیدورایم همه آنها در سال جاری محقق شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها در پیش است اگر کمک دولت در حوزه حمل و نقل عمومی نباشد فشار بسیار زیادی شامل حال مردم در کل شهرها می شود، افزود: دولت حرکتی را آغاز کرد و قرار شد ۱۱ وزیر در قالب یک کمیسیون و با حضور شهردار تهران و رئیس شورای شهر مشکلات تهران و سایر کلانشهرها را بررسی کنند بنابراین امیدواریم در این کمیسیون حق و حقوق و موضوعات مدیریت شهری مطالبه شود.

قناعتی تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت و ساز در تهران مانند گذشته نیست و مردم سرمایه های خود را از مسکن کنار کشیده اند، درآمدهای شهرداری تهران در حوزه مسکن و تراکم های مجاز محدود خواهد شد؛ چندی پیش روزانه ۳۰ الی ۴۰ پرونده برای ساخت مسکن تشکیل می شد اما اکنون دیگر این اتفاق نمی افتد بنابراین پول هایی که به عنوان درآمدهای غیرپایدار روی آن حساب کرده بودیم، محقق نمی شود، در چنین شرایطی بیش از پیش کمک دولت به شهرداری نیاز است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار