|
|
کدخبر: ۱۵۲۸۶۹

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از انجام مطالعه ۲۷ مخزن نفتی در محدوده عملیاتی این شرکت خبر داد و گفت: نتیجه انجام این مطالعات افزایش ۰.۲ درصدی ضریب بازیافت نفت بوده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از شرکت نفت، حمید دریس متوسط ضریب بازیافت نفت در مناطق نفت خیز جنوب را ۲۸ درصد اعلام کرد و افزود: با انجام مطالعات مخازن در سال ۱۳۹۲،۶۶۸ میلیون بشکه نفت به ذخایر افزوده شده است. در مجموع از سال ۱۳۷۸ تاکنون بیش از ۳ میلیارد بشکه نفت درجا به ذخایر افزوده شده است.

به گفته دریس مطالعه تعداد زیادی از مخازن(از مجموع ۲۷ مخزن) به اتمام رسیده است، بقیه مطالعات نیز تا پایان خردادماه امسال به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه برنامه مطالعات مخزنی معمولا هر پنج سال یکبار انجام می شود، اظهار کرد: این مطالعات به صورت دینامیک همزمان با تولید از میادین انجام می شود.

افزایش توان تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال ۹۳

وی از افزایش توان تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال جدید خبر داد و گفت: با توجه به سیاستگذاری های وزیر نفت مبنی بر افزایش سطح تولید، برنامه تولید مناطق نیز در سال جدید افزایشی بسته شده که امید است با فراهم شدن ملزومات لازم برنامه تولید در سال جدید هم کامل محقق شود.

وی یادآور شد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال گذشته موفق شد برنامه تولید خود را صد در صد محقق کند.

به گفته مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در صورتی که بودجه پیشنهادی سال ۹۳ محقق شود، این شرکت مشکل مالی نخواهد داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار