|
|
کدخبر: ۱۵۲۹۴۸

سردبیر روزنامه رسالت در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سردبیر روزنامه رسالت گفت: حمایت پارلمان اروپا از انجمن منحله روزنامه نگاران، نشان دهنده سرسپردگی اعضای آن به اجانب است.

محمدکاظم انبارلوئی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر پاسخ به سؤالی در خصوص قطعنامه صادره از سوی پارلمان اروپا و اشاره ای که در آن به موضوع بازگشایی انجمن منحله روزنامه نگاران شده، اظهار داشت: یکی از مفاد قطعنامه ننگین پارلمان اروپا علیه ملت ایران بازگشایی انجمن منحله روزنامه نگاران است؛ حتی اگر این انجمن خالی از اشکال بود، همین یک مورد نشان دهنده سرسپردگی اعضای آن به اجانب و بیگانگان است چراکه در غیر اینصورت از آنها حمایت نمی شد.

وی ادامه داد: مجموعه فعالان حوزه روزنامه نگاری نیز در این مورد نظراتی را مطرح کردند و به اشکالات قانونی بازگشایی مجدد انجمن منحله اذعان دارند، علاوه بر آن بسیاری از اعضای آن انجمن در حال در خدمت سرویس های بیگانه بوده و در واقع می خواهند شعبه ای نیز در داخل کشور داشته باشند.

سردبیر روزنامه رسالت همچنین گفت: وجود یک شعبه از این انجمن و تلاش برای بازگشایی آن در واقع برای تامین منافع غربی هاست که اگر بحثتامین منافع نبود هرگز به دنبال آن نبودند.

انبارلوئی خاطرنشان کرد: همانطور که دادستانی کل کشور و قوه قضائیه نیز مطرح کردند انجمن منحله روزنامه نگاران به لحاظ قانونی مشکل داشته و به هیج وجه وجاهت قانونی ندارد ضمن اینکه آن انجمن در زمان فعالیت نیز اقدامات صنفی نداشت و بیشتر فعالیت سیاسی می کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار