|
|
کدخبر: ۱۵۲۹۵۰

در مراسم تکریم و معارفه معاون مالی شهرداری تهران مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: معاون سابق مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در سال ۸۴ نظام مالی شهرداری از نقدی به تعهدی تبدیل شد، پیش از این بیش از ۵۰ درصد تراکنش های مالی شهرداری که از جنس غیرنقد است به هیچ عنوان ثبت و ضبط نمی شد که می توانست مایه فساد باشد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حسین محمد پورزرندی که در مراسم تکریم و معارفه معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران سخن می گفت، حوزه معاونت مالی و اداری را یکی از حساسترین معاونت های شهرداری تهران دانست و گفت: خوشحالم که توانستیم اعتماد مردم، شورای شهر و مدیریت شهری را در بحثشفاف سازی مالی بدست آوریم.

پورزرندی با اشاره به بیش از سی و هشت سال فعالیت خود در حوزه مالی عنوان کرد: درسال ۸۴ و با شروع کار در حوزه مالی شهر تهران تراز مالی شهرداری ۴۸۰ میلیارد تومان بود که بیش از ۳۵۰ میلیاردتومان را نیز هزینه های فاقد سند شامل می شد. صورت های مالی شهرداری در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار میلیاردتومان است که نسبت به گذشته رشد بی سابقه ای داشته است.

وی با اشاره به روحیه جهادی در حوزه مالی و اداری شهرداری تصریح کرد: اگر اتفاقی در شهر تهران افتاده است لطف و توجه خداوند، تدبیر شهردار تهران و تلاش بی پایان مدیران و کارکنان شهرداری بوده است.

پورزرندی تغییر نظام مالی شهرداری تهران را اولین گام در تحول شهر تهران دانست و گفت: در سال ۸۴ نظام مالی شهرداری از نقدی به تعهدی تبدیل شد، پیش از این بیش از ۵۰ درصد تراکنش های مالی شهرداری که از جنس غیرنقد است به هیچ عنوان ثبت و ضبط نمی شد که می توانست مایه فساد باشد.

وی با اشاره به اینکه پس از استقرار نظام حسابداری تعهدی نظام بودجه را نیز تعهدی کردیم که پیش زمینه ای بود برای استقرار بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری تهران، گفت: در حال حاضر تا پایان سال ۹۱ صورت های مالی شهرداری، حسابرسی شده و توسط حسابرسان مستقل گزارش مطلوب مشروط دریافت شده است. این در حالی است که در کل تاریخ بلدیه تنها یک بار از شهرداری تهران حسابرسی به عمل امده که گزارش عدم اظهارنظر نیز درمورد آن صادر شده است.

معاون سابق شهردار تهران اظهار داشت: سازمان های شهرداری تهران تا پیش از این دوره مدیریت شهری اوضاع نابسامانی از لحاظ گزارش های مالی داشتند اما در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد این سازمان ها گزارش پاک از حسابرسان مستقل دریافت کرد ه اند.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای پایدار در سال های اخیر بیان کرد: درآمدهای پایدار شهر تهران در سال ۸۴ تنها ۱۲ درصد بود که خوشبختانه در حال حاضر این رقم به ۴۰ درصد رسیده است و امیدواریم در پایان برنامه دوم شهرداری درآمدهای پایدار شهرتهران به بالای ۶۵ درصد برسد.

پورزرندی همچنین تصریح کرد: در دوره تحریم های سخت اقتصادی شهرداری تهران تنها سازمانی بود که توانست بیش از یک میلیارد یورو فاینانس جذب کند. ضمن اینکه ما در سال گذشته تفریغ بودجه از سال ۸۴ تا ۹۱ را به تصویب شورا رساندیم. مهم آن است که در تفریغ بودجه سال ۹۱ حتی یک ریال هم مغایرت وجود نداشت.

وی با اشاره به بحثساماندهی سازمان ها و شرکت ها عنوان کرد: قبلا معضلات بزرگی در بحثصورت های مالی سازمان ها و شرکت ها وجود داشت به طور مثال صورت های مالی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران مربوط به ۱۰ها سال قبل بود اما در حال حاضر این سازمان توانسته گزارش مطلوب از سوی حسابرسان دریافت کند.

معاون سابق قالیباف از تسویه پیمانکاران تا پایان سال ۹۰، دریافت مجوز شروع به کار بانک شهر، ایجاد صندوق ذخیره کارکنان، کسب رتبه برتر در زمینه سلامت اداری طی سه سال متوالی و دریافت جایزه مدیریت مالی طی چهارسال متوالی به عنوان گام هایی دیگر در مدیریت مالی شهر تهران نام برد.

وی نیز در این مراسم با اشاره به نام گذاری امسال به نام اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد: شهرداری تهران در سال های اخیر با اقدامات خود مدیریت جهادی را معنا کرده است.

هاشمی: شهرداری تهران مصداق اصلی اقتصاد مقاومتی است

سیددادوش هاشمی با اشاره به احداثپروژه های بزرگ عمرانی در شهر عنوان کرد: بزرگراه های بزرگی همچون امام علی(ع) که لازم است متر به متر تملک شود از عهده هرکسی بر نمی آید و نیازمند مدیریت، عزم جهادی و اعتماد به نفس است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت جهادی باید خیلی کاستی ها را تحمل کرد، تصریح کرد: شهرداری تهران یک مصداق اصلی از اقتصاد مقاومتی است. شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی نیازمند نگاه ویژه و همچنین هم افزایی همه اجزای جامعه تحت حرکت در مسیر توسعه است.

وی با اشاره به برنامه های خود برای معاونت مالی و اقتصاد شهری عنوان کرد: برنامه ششم توسعه کل کشور در حال تدوین است که باید تلاش کنیم تا در زمینه درآمدهای کلانشهرها نیز در این برنامه هم آوایی ایجاد شود.

هاشمی برون سپاری بعضی از امور، روبرو شدن با معضل رکود بخصوص در بخش مسکن، ادامه روند شفاف سازی مالی، تکیه بر سلامت اداری و همچنین نظارت و حضور میدانی را دیگر برنامه های خود در معاونت مالی و اقتصادشهری در شهرداری تهران برشمرد.

مراسم تکریم و معارفه معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران صبح امروز با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، معاونین شهردار و فرماندار تهران برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار