|
|
کدخبر: ۱۵۲۹۵۷

با مصوبه جدید دولت؛

با مصوبه جدید دولت، تمام دستگاه ها و نهادهایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند، موظف شدند که در راستای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تمامی اطلاعات یارانه بگیران را در اختیار دولت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تازه ترین مصوبه دولت، تمام دستگاه ها و نهادهایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند، موظف شدند تمامی اطلاعات یارانه بگیران را برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها در اختیار دولت با محوریت سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهند.

در این مصوبه دولت که با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغیه شده، آمده است: کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای که از بودجه عمومی کشور استفاده می نمایند، موظفند اطلاعات مورد درخواست سازمان(سازمان هدفمندی یارانه ها) برای هرگونه اقدام قانونی موضوع تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را در اختیار سازمان قرار دهند.

تبصره ۲۱ بودجه سال ۹۳ نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در گام دوم را مشخص کرده است. هیأت وزیران نیز در روزهای اخیر آئین نامه اجرایی تبصره(۲۱) قانون بودجه را بررسی و تصویب کرد. بر اساس مفاد این مصوبه منابع و مصارف حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی تعیین شده است.

بر اساس تبصره مذکور متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم لازم است در زمانی که دولت مشخص می کند به مراکز ثبت نامی که در این خصوص تعیین می شود، مراجعه کنند و اگر پس از بررسی ها و تحقیقی که در این زمینه انجام خواهد شد، مشخص شود که افراد با درآمد بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت اقدام به ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی کرده اند، تا ۳ برابر یارانه دریافتی جریمه به آنها تعلق خواهد گرفت.

مصوبه جدید دولت در حالی اسحاق جهانگیری ابلاغ شده است که گفته می شود در دولت گذشته نیز مقامات ارشد اجرایی به صورت شفاهی به مقامات ارشد وقت بانکی دستوری برای ارائه اطلاعات بانکی افراد توسط بانک های کشور به دستگاه های ذی ربط صادر کرده بودند اما بانک ها زیربار چنین دستوری به دلیل اینکه احتمال خروج گسترده منابع از سیستم بانکی و سلب اعتماد مردم از نظام بانکی وجود داشت، نرفتند و با آن مخالفت کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار