|
|
کدخبر: ۱۵۲۹۶۰

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کاخ سفید ادعای خود از ایجاد توییتر کوبایی مبنی بر جاسوسی را پس گرفت و گفت: آمریکا اقدام به برنامه پنهانی نکرده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطاتخبرگزاری تسنیم، دولت آمریکا راه اندازی توئیتر کوبایی را که منجر به اغتشاشات وسیعی در این کشور شده، منکر شد.

سخنگوی کاخ سفید پیش از این رسما اعلام کرد که کنگره آمریکا هزینه های مالی زیادی را برای ساخت و نگهداری یک شبکه اجتماعی در کوبا تامین کرده است و دلیل اصلی ایجاد چنین شبکه ای، مداخله و جاسوسی ایالت متحده در کوبا بیان شده است.

زون زونئو(Zunzuneo) که کارکردی شبیه توییتر دارد، نام این شبکه اجتماعی است و به مدت دو سال توسط کاربرهای کوبا مورد استفاده قرار می گرفته است و هم اکنون نیز ۴۰ هزار کاربر دارد.

گفته می شود که هدف کنگره آمریکا از ایجاد این شبکه اجتماعی بخشی از اقدامات پنهانی ایالت متحده برای براندازی دولت رائول کاسترو است؛ اما جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شده که این برنامه بخشی از کمک مالی کنگره آمریکا برای حمایت از دسترسی آزاد کوبایی ها به اطلاعات است.

او ادعا می کند: " اینگونه هزینه ها عمومی است و جنبه محرمانه ندارد. تخصیص بودجه در کنگره مورد بحثو بررسی قرار گرفته است. "

حال با تمامی این حرف ها، این مقام مسئول حرف خود را پس گرفته و عنوان کرده است که آمریکا اقدام به برنامه پنهانی نکرده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار