|
|
کدخبر: ۱۵۳۲۵۴

خبرگزاری تسنیم: اولین خریداران نفت خام ایران در بورس یک شرکت خصوصی و یک شخص حقیقی بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در اولین عرضه موفقیت آمیز نفت خام ایران در بورس انرژی، " افرا شیمی یزد " و شخصی به نام " صادقی خوش دل " نسبت به خرید این محموله اقدام کردند.

اگر چه حجم تقاضای خریداران سه هزار و ۶۶ بشکه بود اما امروز دو هزار و ۹۲۰ بشکه نفت خام عرضه شده که از این رقم، افرا شیمی یزد ۱۴۶ بشکه را با قیمت سه میلیون و ۶۳ هزار و ۳۱ ریال و صادقی خوش دل دو هزار و ۷۴۷ بشکه را با قیمت پایه سه میلیون و ۶۳ هزار و ۲۷ ریال خریداری کردند.

در این عرضه حداقل خرید، ۱۴۶ بشکه و حداکثر خرید کل عرضه تعییین شده بود. همچنین بر اساس مصوبه هیات مدیره بورس انرژی، نوسان ۲۰ درصدی در قیمت لحاظ شد، بنابراین حداقل قیمت دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ ریال و حداکثر قیمت در این رقابت سه میلیون و ۶۷۵ هزار و ۶۳۲ ریال بود.

بر اساس اعلام قبلی، واریز ۱۰ درصد بهای تقریبی معامله توسط خریدار الزامی است و شیوه تسویه هم به شکل تسویه با تضمین است، نحوه فروش نفت خام نیز به شکل اعتباری است؛ به طوری که خریدار حداکثر یک ماه بعد از تحویل محموله می تواند ثمن معامله را پرداخت کنند. علاوه بر این بر طبق قوانین ۸ درصد ارزش معامله به عنوان مالیات بر ارزش افزوده توسط خریدار پرداخت می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار