|
|
کدخبر: ۱۵۳۵۱۱

با افت ۳۹ میلیمتری بارش در استان های تهران و البرز نسبت به سال گذشته، حجم بارش های این دو استان از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون به ۱۷۹ میلیمتر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۲) تاکنون، بارش های استان های تهران و البرز با ۱۸ درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته و ۲۹ درصد کاهش در مقایسه با دوره بلندمدت ۴۶ ساله به ۱۷۹ میلیمتر رسیده است.

بر پایه این گزارش، با ثبت ۲۷ میلیمتر بارش در ۲ هفته گذشته حجم بارش های تهران و البرز به ۱۷۹ میلیمتر رسید در حالی که میزان بارش ها در زمان مشابه سال آبی گذشته ۲۱۸ میلیمتر ثبت شده بود.

بارش های ثبت شده از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون، ۲۷ میلیمتر بوده که این میزان بارش ۳ درصد بیشتر از میزان بارش های گزارش شده در دوره متوسط بلندمدت است.

براساس این گزارش، از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۲) تاکنون، نساء کرج با ۳۴۴ میلیمتر همچنان در جایگاه نخست ایستگاه های پربارش در استان تهران و البرز ثبت شده است. همچنین ایستگاه های سد لار با ۳۳۷ و رودک جاجرود با ۳۳۱ میلیمتر جایگاه های دوم و سوم ایستگاه های پُربارش باران سنجی را به خود اختصاص داده اند.

میزان بارش های گزارش شده در سایر ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای تهران به ترتیب در سیرا ۳۲۸، آرموت طالقان ۲۹۸، سد لتیان ۲۳۵، سد امیرکبیر ۲۰۸، بیلقان کرج ۱۴۴، فیروزکوه ۱۲۲، مطالعات تهران ۱۱۵ و امور آب ورامین با حدود ۷۰ میلیمتر است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار