|
|
کدخبر: ۱۵۳۶۶۵

خبرگزاری تسنیم: بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصادی شرق آسیا در سال ۲۰۱۴ را کاهش داد و اعلام کرد انتظار دارد چین در این سال رشد ۷.۶ درصدی داشته باشد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از رویترز، بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه شرق آسیا در سال ۲۰۱۴ را کاهش داد، اما اعلام کرد که اقتصادهای این منطقه به مدد رشد اقتصاد و تجارت جهانی احتمالا شاهد رشدی یکنواخت و پیوسته در طی چند سال آینده خواهند بود.
بانک جهانی، مستقر در واشنگتن انتظار دارد که اقتصاد کشورهای در حال منطقه توسعه شرق آسیا و اقیانوس آرام، در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، رشدی ۷.۱ درصدی را تجربه کند که پایین تر از پیش بینی ۷.۲ درصدی قبلی است.
رشد اقتصادی کشورهای این منطقه در سال ۲۰۱۶ نیز ۷.۱ درصد پیش بینی شده است که اندکی کمتر از رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی سال ۲۰۱۳ خواهد بود.
بانک جهانی در جدیدترین گزارش اقتصادی به روز رسانی شده خود در مورد منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام اعلام کرد: «رشد قوی تر اقتصاد جهانی به اکثر کشورهای در حال توسعه منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام کمک خواهد کرد تا در حالی که آنها خود را با شرایط سخت تر مالی جهانی تطبیق می دهند، با روندی یکنواخت و پیوسته رشد کنند.»
این گزارش افزود: «بادهای مساعد ناشی از بهبود تجارت جهانی، بادهای مخالف ناشی از تشدید وضعیت بازارهای مالی جهانی را خنثی خواهد کرد.»
در حالی که از حدود ماه می تا ماه سپتامبر سال گذشته، سرمایه گذاران شروع به واکنش به تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا کردند، بازارهای نوظهور، شامل بازارهایی که در آسیا قرار دارند، به دلیل خروج سرمایه از آنها دچار آشفتگی شدند.
به گفته بانک جهانی، در حالی که بازارهای مالی در منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام، واکنشی بی سر و صدا به تصمیم ماه دسامبر فدرال رزرو در مورد شروع تعدیل سیاست تسهیل کمی نشان داده اند، احتمال برعکس شدن روند ورود سرمایه به این بازارها همچنان یکی از نگرانی های کشورهای در حال توسعه در این منطقه است.
در گزارش بانک جهانی همچنین آمده است: «در ماه های آینده، افزایش نرخ های بهره داخلی و جهانی، در مقابل ورود شکننده سرمایه و بازارهای مالی پرنوسان، ممکن است نگرانی بزرگتری به شمار آید. به طور کلی، در حالی که نرخ های بهره افزایش می یابد، کشورهای در حال توسعه با هزینه های سرمایه بالاتری مواجه خواهند شد که بر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در این کشورها در میان مدت تاثیر خواهد گذاشت.»
بانک جهانی همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۴ را از ۷.۷ به ۷.۶ درصد کاهش داده است. در این گزارش، پیش بینی رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۵، در رقم ۷.۵ درصد ثابت باقی مانده است که اندکی کمتر از رشد واقعی ۷.۷ درصدی این کشور در سال ۲۰۱۳ می باشد.
بر اساس این گزارش، چشم انداز جدید سال ۲۰۱۴، منعکس کننده «شروعی ناهموار برای سال جاری میلادی است.» در گزارش بانک جهانی همچنین خاطرنشان شده است که تولیدات صنعتی و صادرات چین در بازه زمانی ژانویه تا فوریه، ضعیف بوده است.»

انتهای پیام / / ۱۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار