|
|
کدخبر: ۱۵۳۷۳۹

یک مقام مسئول در سازمان هدفمندی:

رئیس مرکز داده ورزی سازمان هدفمندی یارانه ها با اعلام اینکه در زمان ثبت نام متقاضیان یارانه نقدی اختلال در سایت رفاهی نخواهیم داشت، گفت: افرادی که اطلاعات خانوار آنها تا اول فروردین سال جاری ثبت شده باشد، امکان ثبت نام خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بیاتی شب گذشته با حضور در برنامه پایش در تشریح فرآیند ثبت نام یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در پاسخ به پرسش های مردم مبنی بر اینکه اگر فردی تاکنون برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده باشد، می تواند در دور جدید ثبت نام کرده و فرم خوداظهاری را تکمیل نماید؟ گفت: مردم به سه دسته تقسیم می شوند گروهی که هیچ اطلاعاتی از آنها در مرکز آمار ثبت نشده است، گروهی که ثبت نام کرده ولی شماره حساب برای دریافت یارانه اعلام نکرده اند و گروهی که ثبت نام کرده و یارانه دریافت می کنند.

رئیس مرکز داده ورزی سازمان هدفمندی یارانه ها ادامه داد: امکان ثبت نام برای گروه های دوم و سوم وجود دارد، اما گروه اول فعلا نمی توانند نسبت به ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی اقدام کنند زیرا سازمان هدفمندی طبق اطلاعات دریافتی از مرکز آمار تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته نسبت به پذیرش ثبت نام کنندگان اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هرگونه تغییر تا اول فروردین ماه سال جاری در سایت رفاهی ملاک سازمان هدفمندی یارانه ها خواهد بود و تغییرات پس از این تاریخ مبنی بر افزایش یا کاهش تعداد خانوار ملاک نیست و متقاضیان باید همان اطلاعاتی را در سایت رفاهی ثبت کنند که در مرحله اول ثبت کرده بودند. یارانه نقدی در فاز دوم به افرادی تعلق می گیرد که در گذشته ثبت نام کرده و اطلاعات حسابی آنها در مرکز آمار موجود است

بیاتی اعلام کرد: پس از اتمام دوره ثبت نام دریافت یارانه نقدی سازمان هدفمندی یارانه ها درباره ثبت تغییرات خانوار اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی از بامداد چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه خواهد بود، افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای زیرساخت ها و فضای اینترنتی از سوی وزارت ارتباطات، مشکل خاصی در این زمینه از نظر افزایش حجم مراجعه کنندگان به سایت رفاهی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می شود در روزهای تعیین شده برای شماره های ملی تمام مشمولین نتوانند ثبت نام کنند این امکان فراهم شده تا افرادی که در روز تعیین شده امکان ثبت نام را پیدا نکرده اند در طول دوره ثبت نام نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند.

وی افزود: مسکن مهر به عنوان مسکن تلقی می شود و باید در فرم خوداظهاری ثبت شود، همچنین اگر فردی سه دنگ خانه در اختیار داشته باشد ولی در اجاره فرد دیگری یا در اختیار خود وی باشد باز هم این فرد مالک محسوب می شود و باید در فرم خود اظهاری این مسئله قید شود.

سلامت، مهمترین مشوق مردم برای انصراف از یارانه

سوال نظرسنجی این برنامه " کدام تصمیم دولت، شما را برای انصراف از دریافت یارانه، بیشتر تشویق می کند؟ "

۱. ارزان کردن دارو و درمان

۲. کمک به تولید کنندگان

۳. مبارزه با رانت خواری و رانت خواران

در پایان نظرنسجی این برنامه که بیش از نیم میلیون شرکت کننده داشت، ۶۲.۳۴ به گزینه ارزان کردن دارو و درمان رای دادند، ۱۴.۹۲ درصد از شرکت کنندگان کمک به تولید رای و ۲۲.۷۴ درصد از شرکت کنندگان گزینه مبارزه با رانت خواری و رانت خواران را انتخاب کردند.

در همین ارتباط شاپور محمدی معاون اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: انصراف دهندگان مطمئن باشند یارانه نقدی آنها در بخش ارائه خدمات هزینه خواهد شد نه در ردیف های دیگر.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار