|
|
کدخبر: ۱۵۳۸۴۱

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان در گفت وگو با تسنیم انتقاد کرد

خبرگزاری تسنیم: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان کارگروه نخبگان فرهنگستان هنر از فروش کشک و لپه و اجناس چینی در نمایشگاه صنایع دستی نوروزی امسال انتقاد کرد.

نیما ذاکری سعید در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: متأسفانه طی ایام نوروز در تهران اصلاً نمایشگاه صنایع دستی برگزار نشد و این جای نگرانی دارد، از طرفی در بیشتر شهرهای دیگر هم نمایشگاه های صنایع دستی در حد چهارشنبه بازار بود و در آنها نخود و لپه و کشک در کنار صنایع دستی فروخته شد که جای تاسف دارد.

وی افزود: یکی از نقاطی که نمایشگاه صنایع دستی قوی برگزار شده بود مُتل قو بود و بقیه جاها مثل چهارشنبه بازار بود به عنوان مثال در جریان آتش سوزی در غرفه های صنایع دستی هگمتانه یا باباطاهر، یک غرفه عینک فروشی بر باد رفت، حال جای سوال دارد که نمایشگاه صنایع دستی چه ربطی به عینک فروشی دارد.

ذاکری سعید تصریح کرد: نمایشگاه عید در تهران دست هنرمندان تهرانی را در پوست گردو گذاشت، از طرفی نمایشگاه های کشور و بازارچه های آن هم به صورت پولی برگزار شد و حتی یک نمایشگاه رایگان در همه استان ها نبود. در همین راستا در برج میلاد نمایشگاه صنایع دستی برگزار شد که از همه غرفه دارها از ۲.۵ میلیون تومان تا ۷ میلیون تومان گرفته شد که باید سوال کرد این قیمت را چه کسی تعیین می کند؟

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان کارگروه نخبگان فرهنگستان هنر خاطرنشان کرد: برخی نمایشگاه های صنایع دستی در کشور در ایام نوروز تعطیل شد و به نظر می رسد که معاونت صنایع دستی نتواست به وعده برپایی ۴۰۰ بازارچه صنایع دستی در این ایام عمل کند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر متأسفانه موضوع جنس های چینی باز همدر این نمایشگاه ها به راه بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار