|
|
کدخبر: ۱۵۳۸۸۴

رئیس سازمان داوطلبان:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به جمع آوری بیش از ۱۳ میلیارد تومان عیدی برای کمک به نیازمندان با توزیع ۱۳۷ هزار سبد عیدانه گفت: ۱۷ درصد سالمندان کشور تنها زندگی میکنند که در طرح نیابت، داوطلبان هلال احمر، آنان را تحت حمایت قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سلامت اجتماعیخبرگزاری تسنیم، فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر در ایام نوروز که روسای سازمان های امدادنجات و جوانان اظهار داشت: با توجه به آغاز هفته سلامت، بنده این ایام را تبریک عرض می کنم و امیدوارم هیچ بیماری محتاج هزینه های سخت درمانی نشود وانشاءالله درمان در کشورمان رایگان صورت پذیرد.

وی به طرح های سازمان داوطلبان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های مهم ما طرح نیابت بود که برنده جایزه بین المللی هم شده است، بر این اساس در این طرح بیش از ۱۰ هزار سالمند تحت حمایت های ۴ هزار داوطلب قرار گرفتند، به طوریکه بر اساس شعاری که داشتیم در ایام نوروز و به خصوص سال تحویل این سالمندان تنها نبودند و از خدمات نیابت داوطلبان هلال احمر بهره مند شدند.

۱۷ درصد از سالمندان تنها زندگی می کنند

رافع ادامه داد: بر اساس اطلاعات مرکز آمار در کشور بیش از ۲ میلیون سالمند بالای ۶۵ سال وجود دارد که ۱۷ درصد از آنان تنها و یا در خانه سالمندان زندگی می کنند که ما توانستیم در طرح نیابت ۳ درصد از این سالمندان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: در این زمینه از ۲۳ اسفند تا ۱۷ فروردین با همکاری بیش از ۱۴۰۰ پزشک و پیراپزشک که ۷۲ نفر از آنها زن بودند، خدمات ویزیت رایگان به مسافران نوروزی ارائه شد و برای نخستین بار توانستیم از زنان پزشک و پیراپزشک استفاده کنیم که بیشترین مشارکت را نیز استان مازندران با ۹۵ پزشک داوطلب داشت که یکی از دستاوردهای آن نجات جان افراد در حادثه قزوین بود.

جمع آوری بیش از ۱۳ میلیارد تومان کمک از خیرین برای تهیه ۱۳۷ هزار سبد عیدانه نیازمندان

رافع به طرح اهدای سبد عیدانه که قبل از نوروز در قالب طرح فرشتگان رحمت به اجرا در آمده بود و همچنان نیز ادامه دارد، اشاره کرد و گفت: بر این اساس بیش از ۱۳ میلیارد تومان کمک از خیرین و مردم به دستمان رسید که بالغ بر ۱۳۷ هزار سبد عیدانه برای نیازمندان تهیه شد و قرار بود تا ۱۰ فروردین این طرح به پایان برسد ولی به دلیل مشغله ماموریت های امدادی این طرح همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات سازمان های مرتبط آماری در کشور، بیش از ۲ میلیون زن بی سرپرست و ۸۲۰ هزار بیکار وجود دارد که ما سعی کرده ایم به اندازه توانایی خودمان آنها را پوشش حمایتی قرار دهیم، به طوریکه از یک میلیون آمار معلولان که البته تعداد نیازمندان آن توسط بهزیستی و سازمان های دیگر مشخص نشده است، توانستیم یک درصد آنان یعنی ۱۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به پوشش ۱۵ هزار نفر از سالمندان و ۱۷ هزار خانواده زندانی که به آنان سبد عیدانه اهدا شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین حمایت های ما مربوط به بیماران صعب العلاج بود که بالغ بر ۴۰ هزار سبد عیدانه در بین آنان توزیع شد و خوشبختانه با توجه به آمارهای کاهش ۳۵ درصدی تلفات در ایام نوروز خوشحال هستیم که توانسته ایم به سهم خودمان نقش کوچکی در کاهش این تلفات ایفا کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار