|
|
کدخبر: ۱۵۳۹۲۴

خبرگزاری تسنیم: مرکز آمار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در سال ۹۲ را براساس سال پایه ۹۰ منتشر و تغییرات ۳۳ گروه کالایی و خدماتی را نسبت به سال ۹۱ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، مرکز آمار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در سال ۹۲ را براساس سال پایه ۹۰ منتشر و اعلام کرد که این شاخص در سال ۹۲ به رقم ۱۶۹.۸ رسید که نسبت به سال قبل ۳۲.۱ درصد افزایش داشته و بیانگر افزایش نرخ تورم سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ است.

براساس اعلام مرکز آمار، شاخص گروه عمده(خوراکی، آشامیدنی ها و دخانیات) در این سال به رقم ۲۱۰.۵ رسید که نسبت به سال قبل ۴۴.۴ درصد افزایش داشته و نشان دهنده کاهش نرخ تورم در این گروه در سال مورد گزارش نسبت به سال ۹۱ است. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در سال مورد بررسی به عدد ۲۰۸.۳ رسید که نسبت به سال قبل ۴۳.۷ درصد افزایش را نشان میدهد.

شاخص گروه عمده(کالاهای غیر خوراکی و خدمات) در سال ۹۲ به رقم ۱۵۵.۸ رسید که ۲۷.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و نشان دهنده افزایش نرخ تورم این گروه در سال ۹۲ نسبت به نرخ تورم همین گروه در سال ۹۱ می باشد.

در ادامه جدول تغییرات ۳۳ کالا و خدمات را در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ مشاهده می کنید؛

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار