|
|
کدخبر: ۱۵۳۹۹۸

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به توزیع روزانه حدود ۴۴ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار در سطح تهران پائین بودن کیفیت بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت پایتخت را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به دنبال انتشار گزارشی از سوی دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر اینکه کیفیت بنزین و دیزل تهران، یکی از عوامل تاثیر گذار در آلودگی هوا است، اعلام کرد: با توجه به روند اجرای پروژه های ارتقای کیفی در دست اقدام در پالایشگاه های مختلف نفت و به بهره برداری رسیدن مرحله ای آنها از اواسط سال ۹۰ تاکنون در حال حاضر تغییرات اساسی در کیفیت فراورده های گازوئیل و بنزین توزیعی به ویژه در کلانشهرهای کشور از جمله تهران، کرج، اراک و… محقق شده است.

در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر بنزین با میزان آلایندگی بنزن، آروماتیک و گوگرد مطابق استاندارد یورو چهار و حدود ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت بالاتر از یورو چهار توزیع می شود که با بهره برداری از واحدهای در حال تکمیل و ساخت، این روند افزایش می یابد.

از سوی دیگر هم اکنون اکثر مؤلفه های آلایندگی روند بهبود قابل توجهی را نشان می دهند. در حال حاضر شهر تهران که نتایج تحقیقات انجام یافته بر روی نمونه های اخذ شده از جایگاه های سوخت رسانی آن ارائه شده است تحت پوشش کامل بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو چهار است.

میزان عوامل آلایندگی به تبع آن تیترهای غیر منطقی همچون نتایج تکان دهنده تحقیق درباره بنزین و گازوئیل داخلی را به خود اختصاص داده عاری از واقعیت بوده و قاعدتاً باید با توجه به شرایط حال توزیع فرآورده و اخذ اطلاعات صحیح و تکمیلی از مراجع ذیصلاح در مجموعه وزارت نفت اقدام به درج گزارش فوق می کردید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار