|
|
کدخبر: ۱۵۴۰۳۱

خبرگزاری تسنیم: یک فوق تخصص جراحی قلب تا به حال تکنیک دستگاه های قلب مصنوعی وارد ایران نشده بود، ولی در تلاشیم در آینده نزدیک و در سال آینده این وسایل(قلب مصنوعی) را به ایران وارد کنیم.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیمبه نقل از مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محمود بهشتی منفرد با بیان اینکه نارسایی قلبی یک مبحثقابل توجه و حائز اهمیت است و پرداختن به آن می تواند بخش بزرگی از مشکلات بیماران قلبی را حل کند اظهار داشت: در واقع نارسایی قلبی تا مدت ها قبل به عنوان مراحل آخر درمان برای بیماران قلبی مطرح بود و تقریباً وقتی بیماران به فاز نارسایی قلب می رسیدند دیگر نمی شد اقدام خاصی برای آنها انجام داد.

وی افزود: خوشبختانه امروز با پیشرفت های علمی حاصل شده در زمینه کمک به بیماران قلبی می توانیم به میزان قابل توجهی جهت رفع مشکلات بیماران اقدامات مختلف داخلی، جراحی یا تعبیه دستگاه های کمک قلبی را انجام دهیم.

این فوق تخصص جراحی قلب با بیان اینکه در حال حاضر در حیطه تشخیص و درمان نارسایی قلبی نیز انقلاب بزرگی در حال رخ دادن است، گفت: امیدواریم با توسعه برنامه های تحقیقاتی بتوانیم برای خدمت به بیماران اقدامات موثری انجام دهیم.

بهشتی منفرد افزود: بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در دهه های اخیر یا محکوم به مرگ بودند و درمان های دارویی برای انان موثر نبود و یا در صف های طولانی انتظار برای پیوند قلب قرار می گرفتند.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفت های حاصل شده در زمینه ساخت دستگاه های کمک قلبی این نیاز به پیوند در دنیا کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به دوره ای که بنده در رابطه با دستگاههای کمک قلبی در آمریکا دیده ام، می توان گفت در زمینه کمک به بیماران قلبی تحول بزرگی صورت گرفته است.

این پزشک بیمارستان شهید مدرس افزود: در واقع تعبیه دستگاه های قلب مصنوعی می تواند برای بیماران به عنوان یک روش کمتر تهاجمی و کم هزینه تر نسبت به پیوند قلب موثر واقع شود.

بهشتی منفرد گفت: متاسفانه به علت مسائل مختلفی که وجود داشته است تا به حال دستگاه های قلب مصنوعی وارد ایران نشده است، ولی در تلاشیم در آینده نزدیک این وسایل را به ایران وارد کنیم. تعبیه اش کار مشکلی نیست و امکان انجام عمل کارگذاری قلب مصنوعی در ایران امکان پذیر است. فقط مهم واردات این دستگاه و موجود بودن آن در بازار است.

پمپ های قلب مصنوعی اگر وارد ایران شوند می توانند به بسیاری از بیمارانی که در صف پیوند قلب هستند کمک کنند

وی ادامه داد: قلب مصنوعی هزینه نسبتاً بالایی دارد، البته نه در حد پیوند قلب. علاوه بر این در زمینه واردات این دستگاه ها در ایران مشکلاتی وجود دارد که اگر زمینه های رفع این موانع برطرف شود بسیاری از بیماران درمان می شوند.

بهشتی منفرد افزود: تصور می کنم در آینده نزدیک و طی مذاکره ای که با شرکت سازنده اش داشتیم بتوانیم ظرف پنج تا ۶ ماه آینده زمینه ورود این دستگاهها به ایران فراهم شود.

این فوق تخصص جراحی قلب با تاکید بر اینکه دستگاه قلب مصنوعی جایگزین کامل پیوند قلب نمی شود ولی می تواند قسمت اعظمی از مشکلات بیماران را حل کند، گفت: این دستگاه ها گاهی پلی برای رسیدن به پیوند قلب اند و گاهی برای بیمارانی که به هر دلیل نتوانند تحت عمل بیوند قلب قرار گیرند می تواند به عنوان درمان قطعی و انتهایی برای آنها مطرح شود.

وی افزود: پیش بینی می شود با نمونه های جدید در حال ساخت در دنیا، در آینده خیلی نزدیک بحثپیوند قلب با تمام مشکلاتی که دارد تقریباً به حاشیه برود. بر اساس این گزارش، چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار