|
|
کدخبر: ۱۵۴۰۷۹

وال استریت ژورنال گزارش داد

خبرگزاری تسنیم: وال استریت ژورنال از ناتوانی ایران در دسترسی به بخش مهمی از پول آزاد شده خود بر اساس توافق ژنو خبر داد و نوشت حتی پولی که در مرحله اول و ۲ ماه پیش از ژاپن به حساب ایران در بانکی سوئیس انتقال یافت دست نخورده باقیمانده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، وال استریت ژورنال طی گزارشی نوشت ایران نتوانسته است به بیشتر مبلغی که بر اساس توافق هسته ای ژنو قرار شده است در اختیار این کشور قرار گیرد دسترسی پیدا کند.

بانک های غربی همچنان از تحریم های آمریکا علیه ایران می ترسند و به همین دلیل این کشور کار سختی برای دسترسی به دارایی های آزاد شده خود دارد.

اما مقامات غربی مدعی اند مقامات ایران در تعیین این که پول آزاد شده به کجا فرستاده شود و این که منابع مذکور چگونه هزینه شود کندی به خرج داده اند و این مسئله یکی از دلایل تاخیر در دسترسی ایران به پول خود بوده است.

این در حالی است که وزیر خارجه ایران تمایل غرب برای عمل به تعهدات خود در چارچوب توافق ژنو را مورد تردید قرار داده است.

بر اساس توافق ژنو مقرر شده است ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی های ایران در بانک های خارجی طی ۸ مرحله در دسترس این کشور قرار گیرد. نخستین قسط به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار در اوایل فوریه از یک بانک ژاپنی به بانک بی سی پی در سوئیس انتقال یافت.

این روزنامه آمریکایی افزود: آخرین بررسی ها نشان می دهد این پول تا هفته گذشته همچنان در حساب ایران در این بانک سوئیسی باقی مانده است. ۱.۵۵ میلیارد دلار دیگر در ۲ مرحله آزاد شده و ۱ میلیارد دلار دیگر قرار است طی ۵ روز آینده آزاد شود. با این وجود ایران نتوانسته است به بخش مهمی از دارایی های آزاد شده خود دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار