|
|
کدخبر: ۱۵۴۱۶۳

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای طرح های ویژه برای صنوف برای جلب مشارکت های مردمی، در سال ۹۳ خبر داد.

سعید ستاری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اولویت برنامه های این بخش برای سال ۹۳، اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه مشارکت های مردمی با ۴۶ طرح از جمله اکرام، زکات، فطریه، کفاره، صدقات، جشن های نیکوکاری و عاطفه ها توانسته ایم حدود ۲۳ میلیون حامی خیّر را جذب کنیم اما با اجرای طرح های جدید، پیش بینی می شود این رقم به ۳۵ میلیون نفر افزایش یابد.

وی ادامه داد: در این زمینه یکی از طرح ها جلب مشارکت از طریق صنوف در سراسر کشور است و طرح های دیگر در حوزه جلب مشارکت، متناسب با دستورات شارع مقدس و سلایق مردم شامل جلب مشارکت از طریق دانش آموزان و دانشجویان، احسان زائر و جذب داوطلبان در حوزه اقدامات عملی می شود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح خدمات امداد در سطح محلات افزود: در این طرح مردم هر محله از طریق مسجد آن محله به صورت شبکه نیکوکاری به متصل می شوند و کمک ها ساماندهی شده و به دست نیازمندان می رسد.

وی در خصوص مبالغ جمع آوری شده از طریق جشن نیکوکاری در اسفند سال گذشته نیز، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و این که هنوز آمار کمک های مدارس به ما اعلام نشده، لذا اعلام مبلغ نهایی ظرف چند روز گذشته انجام خواهد شد اما این مبلغ تاکنون معادل ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

ستاری بیان کرد: بر اساس هدفگذاری های صورت گرفته توانستیم جذب کمک های مردمی را در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ و ۹۰ به دو برابر افزایش دهیم؛ مبلغ کمک های مردمی برای سال ۹۲، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که پیش بینی می شود با استفاده از روش های نوین در این زمینه، در سال جاری به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار