|
|
کدخبر: ۱۵۴۲۳۷

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه اگر به عقب برگردد باز هم با کمال میل مسئولیت سینما را قبول می کرد از عدم اعزام هیأت های عجیب و غریب مدیران به جشنواره کن امسال و حضور فیلمسازان برتر جشنواره های داخلی به عنوان سفیران سینمای ایران در این رویداد خبر داد.

گروه فرهنگی مشرق- مراسم دیدار نوروزی رئیس و مدیران سازمان سینمایی با سینماگران شامگاه دوشنبه ۱۸ فروردین در تالار سیف الله داد ساختمان شماره یک خانه سینما برگزار شد.

براساس این گزارش حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در بخشی از این مراسم اظهار داشت: امیدوارم که سالی خوب، آرام و پرنشاط را پیش رو داشته باشیم من با تمام وجود برای تبریک عید خدمت رسیدم ما ایرانیان رسم داریم که برای تبریک عید به خانه های یکدیگر برویم و دیدم به جای آنکه در دفترم بنشینم و میزبان سینماگران باشم به خانه سینما بیاییم و در خانه خودتان و خودمان دید و بازدید کنیم.

وی همچنین خطاب به سؤال حسین پاکدل مجری مراسم که از او پرسیده بود اگر به عقب برگردد آیا همچنان مسئولیت سینما را خواهد پذیرفت یا خیر، گفت: اگر به عقب برگردیم حقیقتاً این مسئولیت را می پذیرم و با کمال میل می پذیرفتم ولی اگر بپرسید که در چه حال و چه وضعیتی هستم باید بگویم البته نگرانم از این که امیدی که در شما به وجود آمده ناامید شوید و نگران ادامه آن هستم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین به سینماگران گفت: در سالی که سال اقتصاد و شکوفای فرهنگ است امیدوارم با همراهی شما به موفقیت دست یابیم من امسال را برای سینما سالی خوب می دانم و این حس شادی را که در فیلم نامه های شما دیده می شود به ما هم منتقل می شود، خوشبختانه نوروز را خوب شروع کردیم و فروش خیلی خوب فیلم ها نوید آشتی مردم را با سینما می دهد و همین امروز جلسه ای با وزیر آموزش وپرورش داشتیم برای نحوه تعامل در زمینه سینما و همه دل شان می خواهد برای سینما کاری کنند.

ایوبی همچنین با اشاره به بحثامنیت شغلی اظهار داشت: گزارشی که در ارتباط با امنیت شغلی تهیه شده بود را در همان روزهای اولیه مسئولیت خواندم اما حالا وقتش است که بنشنیم و با همدیگر راه حل درست و منطقی و محترمانه پیدا کنیم. بنده برای کارهای سال های قبل و بن هایی که اهدا می شد هم اقداماتی انجام دادم اما مدیران هوشمندانه گفتند که این کارها راه حل خوبی نیست و باید بنشینم برای همه مشکلات راه حل درست و منطقی پیدا کنیم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در خصوص اولویت های سازمان سینمایی که اواخر سال قبل اعلام شده بود نیز گفت: در عرصه تولید فیلم اولویت ها و سیاست هایی را اعلام کردیم اما این اولویت ها به هیچ عنوان معنی دستوری و بخشنامه ای ندارد و تنها به عنوان اولویت های حمایتی اعلام شده است و ما معتقدیم باید در اتاق شیشه ای مدیریت کرد و هیچ فاصله ای بین مدیریت سینما و شما احساس نمی کنیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه های سازمان سینمایی برای جشنواره های سینمایی و استمرار حضور در جشنواره های خارجی اظهار داشت: همچنان حضور پرقدرت در جشنواره های خارجی در دستور کار داریم و همواره گفتم که قدرت سینمای ایران بسیار بالا است و امیدوارم این قدرت بیشتر هم شود.

ایوبی تأکید کرد: در مورد جشنواره کن امسال قرار نیست هیئت های عجیب و غریب از سینمای ایران راه بیفتد و میهمانان اصلی مدیران سینمایی نیستند بلکه کسانی هستند که فیلم هایشان در جشنواره فجر، سینما حقیقت و فیلم کوتاه به عناوین برتر دست یافته و این فیلم سازان به عنوان سفیران سینمای ایران در جشنواره کن حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه دکتر سیدمصطفی ابطحی مأموریت کارهای زیربنایی اقتصاد سینما و هماهنگی آن با اصناف را برعهده دارد، گفت: امیدوارم امسال صنف خانه سینما و اصناف در کنار هم با آرامش سپری کنند و همه مطمئن باشند در این فضای آرام برنده اصلی فرهنگ و سینما است.

ایوبی خطاب به سینماگران بیان داشت: دولت هم از جنس خود شماست و امروز درخواستش این است که یارانه ها به نیازمندان برسد و درخواست اهلی فرهنگ نیز از مردم این است که یارانه ها به نیازمندان واقعی تعلق گیرد چرا که این اقدام حرکت خوبی برای رونق اقتصاد کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: به لحاظ اقتصادی یک آرامشی در کشور حاکم شده است و قیمت ها تثبیت شده و ما از رشد منفی ۶ در سال گذشته به صفر رسیدیم و تیم اقتصادی دولت امیدوار است سال آینده برای امسال این رشد به مثبت ۳ افزایش یابد.

براساس این گزارش، شادمهر راستین، رضا کیانیان، مائده طهماسبی، فرشته طاهرپور، فرهاد توحیدی، علی دهکردی، ابوالحسن داودی، محمدعلی سجادی و داریوش فرهنگ سینماگرانی بودند که به نمایندگی از صنوف مختلف سینمایی به بیان مشکلات صنفی و عزم جامعه سینمایی برای انصراف از دریافت یارانه های نقدی پرداختند.

حجت الله ایوبی در بخش دوم این مراسم بار دیگر به دعوت حسین پاکدل مجری این برنامه بر روی سن حاضر شد و در سخنانی کوتاه گفت: امیدواریم از این مشکلات عبور کنیم و انرژی مثبت به هم بدهیم زندگی شما زیباست کاری که انتخاب کرده اید کار دل است و نباید برای آن محاسبه عقلانی کنید که اگر محاسبه عقلانی کنید گرفتار می شوید البته این موضوع از وظیفه ما کمک نمی کند و باید انتظارات شما را برآورده کنیم.

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: شما یک حسن دارید و آن هم این است که زبان گویا دارید، هنرمندید و بی هنر کسی است که با شما درمی افتد البته افراد دیگر جامعه هم خیلی زندگی را به آسانی نمی گذارند اما باور کنید ما در کنار شما هستیم و مشکلات شما را حس می کنیم و می فهمیم.

ایوبی همچنان خطاب به محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور که در این مراسم حضور پیدا کرده بود، گفت: می بینید که چقدر اهالی سینما و هنر همراه هستند که به یک اشاره دولت دور هم جمع می شوند و احساس می کنند و باید بیایند و اگر کمکی لازم است انجام دهند این وصل بین دولت و هنر بسیار نعمت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار