|
|
کدخبر: ۱۵۴۴۳۳

گزارش میدانی مهر؛

خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: ظرف روزهای گذشته ورود نوبرانه ها از شهرهای مختلف جنوبی به پایتخت، قیمت را تا حد قابل توجهی کاهش داده و علت این امر نیز فراوانی این میوه ها است اما سیب زمینی اکنون با کمبود عرضه در بازار مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظرف روزهای گذشته با ورود میوه های نوبرانه به خصوص از شهرهای جنوبی کشور به بازار، قیمت ها تا حدود زیادی شکسته است و هر ساله اگرچه مردم به دلیل قیمت بالا، معمولا در ابتدای فصل از چشیدن طعم برخی میوه های نوبرانه محروم بودند، اما امسال قیمت در بازار متعادل تر است.

حتی در سطح شهر نیز وانت بارهایی مشاهده می شود که میوه های نوبرانه را با قیمت مناسب به مردم عرضه می کنند و به عنوان مثالT هر بسته توت فرنگی که شاید هر ساله به قیمت کمتر از ۵ هزار تومان آن هم در روزهای ابتدایی فروردین عرضه نمی شد، اکنون به قیمت ۲ هزار تومان عرضه می شود.

در این میان قیمت چغاله بادام نیز که معمولا در سالهای گذشته تا ۴۰ هزار تومان در هر کیلو هم می رسید، اکنون با قیمت بسیار مناسب در میادین میوه و تره بار و با قیمت متعادل در بازار عرضه می شود و مردم می توانند از این میوه نوبرانه بهره مند شوند.

در مقابل، قیمت میوه های زمستانی نیز به دلیل کاهش تقاضا برای مصرف آنها از سوی مردم، اندکی کاهش یافته است، اگرچه سیب همچنان در برابر کاهش قیمت مقاومت می کند، اما قیمت پرتقال به خصوص به دلیل فراوانی و نیز کاهش تقاضا، با کاهش بیشتری مواجه است.

مشاهدات خبرنگار مهر در بازار میوه نیز نشانگر این است که هندوانه و میوه هایی همچون ملون و طالبی نیز به میزان البته بسیار کم وارد بازار شده اند و به همین دلیل قیمت بالایی دارند، اما هندوانه قیمت به نسبت متعادل تری دارد و مردم راحت تر می توانند از آن بهره مند شوند.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم چغاله بادام در میادین میوه و تره بار حدود ۷ هزار تومان و در بازار آزاد تا ۲۰ هزار تومان است که بستگی به کیفیت آن، قیمت متغییر است. قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی نیز در بازار آزاد حدود ۱۵ هزار تومان است که البته در برخی مناطق به ۱۰ هزار تومان هم رسیده است که به لحاظ کیفی متفاوت است.

قیمت هر کیلوگرم هندوانه نیز در میادین میوه و تره بار بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است و در مغازه های سطح شهر به ۱۵۰۰ تومان هم می رسد. قیمت هر کیلوگرم ملون نیز ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است. قیمت هر کیلوگرم خربزه نیز در میادین میوه و تره بار به ۱۷۰۰ تومان می رسد.

در این میان قیمت میوه های گرمسیری وارداتی همچون موز باز هم افزایش را تجربه می کند و از ابتدای سال در برخی مغازه های سطح شهر، با ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به قبل آن، عرضه می شود. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم موز در میادین میوه و تره بار ۴۱۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان است و در مغازه های سطح شهر گاه به ۵۵۰۰ تومان هم می رسد.

گشت و گذاری در بازار نشانگر توزیع مجدد و گسترده آناناس در مغازه ها و نیز نقاط مختلف شهر است که افرادی به صورت دست فروش آناناس عرضه می کنند و قیمت آن نیز متغیر است و گاه تا ده هزار تومان در هر دانه می رسد، این در حالی است که تا پیش از این و در ایام زمستان سال گذشته، قیمت هر عدد آناناس متوسط بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان بود. البته اکنون در میادین میوه و تره بار، قیمت هر عدد آناناس که البته متوسط و کوچک است، ۸۰۰۰ تومان است.

در این میان، سیب زمینی همچنان کمیاب است و قیمت آن بالا است و گاه تا ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان هم می رسد.

جزئیات قیمت انواع میوه و تره بار

قیمت هر کیلوگرم انگور در میادین میوه و تره بار ۲۱۰۰ تومان، به ۳۴۰۰ تومان، پرتقال ۱۴۵۰ تومان، پرتقال توسرخ ۱۷۰۰ تومان، خیار ۱۷۰۰ تومان، سیب زرد ۲۷۰۰ تومان، سیب قرمز ۳۲۰۰ تومان، کیوی ۳۱۰۰ تومان، لیموشیرین ۱۵۰۰ تومان است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم نارنگی بندری ۲۸۵۰ تومان، نارنگی کینو ۲۰۰۰ تومان، پرتقال والنسیا ۱۸۰۰ تومان است.

قیمت هر کیلوگرم بادمجان ۱۳۰۰ تومان، باقلا سبز ۹۰۰ تومان، پیاز ۱۰۰۰ تومان، پیاز سفید ۱۱۰۰ تومان، سبزی ۲۳۰۰ تومان، سیب زمینی انباری ۲۵۰۰ تومان، فلفل دلمه ای ۲۵۰۰ تومان، کاهو ۱۰۰۰ تومان، کدو ۸۵۰ تومان، کلم بروکلی ۱۵۰۰ تومان است.

قیمت هر کیلوگرم کلم سفید ۵۵۰ تومان، کلم قرمز ۶۰۰ تومان، گوجه فرنگی ۱۵۰۰ تومان، هویج ۹۰۰ تومان و نارنج ۷۰۰ تومان است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار