|
|
کدخبر: ۱۵۴۵۰۷

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی از افزایش کمک هزینه پروتز و اروتز بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سیروس نصیری، با اعلام این مطلب گفت: کمک هزینه پروتز و اروتز به عنوان یکی از انواع کمک های کوتاه مدت برای جبران نقص عضو و یا تقویت یکی از حواس به بیمه شدگان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه ها در برخی موارد تا بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته، افزود: کمک هزینه یک دست دندان کامل از ۶۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، کمک هزینه یک دستگاه سمعک از ۷۵ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، کمک هزینه عینک(فریم و شیشه عینک) از ۱۱ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و کمک هزینه صندلی چرخدار(ویلچر) از ۶۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

نصیری تصریح کرد: هزینه تمامی اقلام پروتز و اروتز براساس گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط، ارائه فاکتور خرید معتبر، تأیید پزشک معتمد یا تأیید شورای پزشکی سازمان تأمین اجتماعی از سوی شعب این سازمان قابل بررسی و پرداخت است.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، مقرری بگیران بیمه بیکاری و افراد تحت تکفل آنان و مستمری بگیرانی که درمان آنها مطابق ماده ۸۹ قانون تأمین اجتماعی با کسر ۲ درصد مستمری انجام می شود و افراد تحت تکفل آنان از جمله مشمولان دریافت کمک هزینه پروتز و اروتز هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار