|
|
کدخبر: ۱۵۴۵۰۸

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه مرغ گوشتی با اشاره به کاهش اندک قیمت مرغ بعد از تعطیلات علی رغم افزایش نرخ نهاده، گفت: با توجه به مازاد تولید مرغ، ظرفیت صادرات بالای ۱۰۰هزار تن مرغ بدون اینکه بازار داخل دچار تنش شود، وجود دارد.

همایون دارابی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به رکود بازار و کاهش اندک قیمت ها از روز گذشته، اظهار داشت: کاهش اندک قیمت ها از روز گذشته در حالی رخ داده که قیمت نهاده دامی از جمله ذرت با افزایش هر چند کم روبه رو شده است. البته روند کاهش قیمت به دلیل افت تقاضا بعد از تعطیلات طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در شب عید نسبت به شب عید سال گذشته ارزان تر بود، گفت: این در حالی رخ داد که در شب عید سال ۹۲ قیمت نهاده دامی با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومان وارد شده بود ولی قیمت مرغ تا حدود ۸ هزار تومان نیز بالا رفت اما در شب عید سال ۹۳ قیمت مرغ با توجه واردات نهاده با ارز مبادله ای ارزان تر بود.

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در مورد برنامه اتحادیه برای سال ۹۳ خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تولید داخل بیش از نیاز بازار است، باید به دنبال توسعه صادرات مرغ باشیم و طی دو سه روز گذشته نیز جلساتی برای توسعه و سرعت بخشیدن به روند صادرات مرغ برگزار شده است. علاوه بر این نیز در سال جاری به دنبال ایجاد زنجیره تولید برای کاهش هزینه تمام شده تولید است زیرا امکان افزایش قیمت وجود ندارد بنابراین لازم است که هزینه ها تولید را کاهش دهیم.

دارابی در پاسخ به این سؤال که ظرفیت صادرات مرغ در کشور چقدر است و اینکه آیا به بازار داخل لطمه وارد نمی شود، ادامه داد: ظرفیت صادرات برای کشور افغانستان و تاجیکستان وجود دارد و روسیه نیز تا پیش از این عمده مرغ خود را از آمریکا وارد می کرد و در حال حاضر با مشکلاتی که بر سر اکراین بین این دو کشور رخ داده، روسیه نیز می تواند یک ظرفیت جدید برای صادرات مرغ باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۰ هزار تن مرغ مازاد نیاز داخل تولید شد که بخشی برای سبد کالا و حدود ۷۵ هزار تن آن نیز ذخیره شد، بنابراین با چنین تجربه ای که از سال گذشته بدست آوریم، ظرفیت صادرات مرغ وجود دارد و معتقدم اگر بالای ۱۰۰ هزار تن نیز صادرات مرغ داشته باشیم، بازار داخل با هیچ تنشی روبه رو نخواهد شد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار